• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vaste cel verschillend werkblad formule doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurence1995

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2015
beste iedereen,

ik heb in werkblad 1 een grote tabel staan waar voor elke dag een omzetverdeling in moet komen te staan.

nou staat op tabblad 2 (genaamd 1-10-2015) de omzetverdeling van die dag. en op tabblad 3 (2-10-2015) de omzetverdeling van die dag. nu moeten deze bedragen in de grote tabel gezet worden op tabblad 1. Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat dit zou moeten kunnen met de functie INDIRECT zodat ik de formule gewoon door kan trekken.

op tabblad 1 cel C3 moet het bedrag van 1-10-2015 komen te staan die staat dus op tabblad 1-10-2015 cel B1
op tabblad 1 cel D3 moet het bedrag van 2-10-2015 komen te staan die staat dus op tabblad 2-10-2015 cel B1
en ga zo maar door

welke formule moet ik dan invullen op tabblad 1 cel C3 om die vervolgens door te kunnen trekken naar D3 enzovoort?

alvast bedankt!

plaats even een voorbeeldbestandje van wat je nu hebt.

Als op C2 en D2 de datum staat kan je deze proberen.
PHP:
=INDIRECT("'"&TEKST(C2;"d-mm-jjjj")&"'!B1")

Plaats deze in C3
PHP:
=ALS.FOUT(INDIRECT("'"&TEKST(C2;"d-mm-jjjj")&"'!B1");"")

Heeeel erg bedankt!!

is het ook mogelijk om de lijst van tabblad te kopieeren en naar tabblad 1 en dan daar alle totalen elke dag op te laten tellen zodat er per uitsplitsing het totaal vast het hele jaar staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan