• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vaste cel verwijzing uit ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovandesande

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Beste mensen,

Voor het werk willen wij een overzicht hebben van de openstaande debiteuren per declarant. De gegevens hiervoor worden in Excel geklopt en ieder declarant heeft zijn eigen tabblad. Vervolgens moet er in een totaal blad duidelijk worden wat er per declarant aan totaal openstaat van de laatste 2 maanden. Zie ook de bijlage als voorbeeld.

In het tabblad van de declarant worden elke maand de nieuwe gegevens ingevoerd, het liefst onder elkaar, dus

september ...
oktober ....
november ...

In het totaal overzicht moet dan voor die declarant alleen oktober en november komen te staan. Ik heb gezocht op Google en kwam bij de veelbelovende indirect formule terecht maar die krijg ik niet werkend. Of hij geeft een verwijzing foutmelding of als resultaat 0. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik de werking van de indirect formule ook niet helemaal snap en derhalve wellicht verkeerd gebruik.

Is er hier wellicht iemand die mij zou kunnen helpen? Mijn niveau van Excel bepert zich met name tot de algemeen bekende formules ed. VBA's, macro's ed heb ik nog maar weinig kaas van gegeten. Alvast mijn hartelijk dank!

Bijlagen

Maak in het totaaloverzicht gebruik van

Code:
=SOM(Henk!G7:G10)

Volgens mij bedoel je deze formule voor cel C16 in sheet "totaal overzicht":
Code:
=VERSCHUIVING(INDIRECT($A16&"!A1");AANTAL.ALS(INDIRECT($A16&"!C8:C1000");">0")+($A15=$A16)+5;KOLOM()-1)
Vervolgens door kopieeren naar de overige cellen.
Hij laat per naam de laatste 2 regels zien als totaal meer dan 0 is.

Deze is ook te gebruiken met de overige namen, als je dezelfde opmaak als het blad van Henk maar gebruikt.

Ach, wat....hier een voorbeeldje.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan