• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vaste celkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

donndz

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
Berichten
27
Goedenavond,

Bestaat er een mogelijkheid om een cel een vaste kleur te geven die niet door het "plakken" van cellen, omlaag kopiëren van cellen etc kan veranderen?

Ik zoek hier niet de optie voorwaardelijkopmaak (voldoet volgens mij niet aan bovenstaande omdat opmaak mee gekopieerd wordt) en ook niet echt een VBA code.

Ik heb het nodig zodat ik in een tabel om de regel een andere kleur voor een regel kan geven. Maar andere moeten er in kunnen plakken en omlaag kopiëren. Dit kan dus de opmaak verstoren....

Ik weet dat dit in Excel >2007 met "Tabellen" mogelijk moet zijn maar je raad het al, het moet ook kunnen in Excel 2003.... De database-functie (voorganger "Tabellen") kan dit ook niet volgens mij (?).

Als het echt niet anders kan dan VBA hoor ik het ook graag dan doe ik dat maar hoop de worksheet rond te kunnen laten gaan zonder het activeren van macro's.

Alvast bedankt!
 
Met VO moet het volgens mij toch lukken om rijen om en om te kleuren.

Code:
eng: =MOD(ROW();2)=1
ned: =rest(rij();2)=1

Zie voorbeeldje voor een paar vbtjes
 

Bijlagen

  • coloring row_column.xlsm
    8,9 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Ja creatief & geniaal!
Had ik niet aan gedacht, werkt perfect, tnx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan