• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vaste celwaarde plaatsen n.a.v. keuze uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoppieX

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Berichten
21
Hallo, misschien is deze vraag al eens beantwoord, dan graag de link of de zoekterm waaronder te vinden.
Het lijkt me een simpele vraag, maar ik kom er niet uit.
Ik heb een tabel "Auto". Als ik daaruit een auto (op type naam) selecteer dan wil ik er een vaste notatie in een andere cel aan vastkoppelen.
Voorbeeld:
Kies ik uit de tabel "Auto" bijvoorbeeld Passat, dan moet in de cel "Notatie" vanzelf de tekst "1:x" verschijnen.
Kies ik uit de tabel "Auto" bijvoorbeeld Polo, dan moet in de cel "Notatie" vanzelf de tekst "100:1" verschijnen.
Kies ik uit de tabel "Auto" bijvoorbeeld BMW, dan moet in de cel "Notatie" vanzelf de tekst "1:10" verschijnen.
enz.
Nu heb ik aan iedere auto een tabel gekoppeld met de betreffende notatie, maar dan moet die ene mogelijkheid wel steeds ingevuld worden.
Hoe kan dat automatisch?
Bedankt alvast!
 
Een voorbeeld documentje zegt veel meer...
 
Sorry, maar je voorbeeld is niet duidelijk. In je uitleg gebruik je andere merken en in de tabel staan zowel horizontaal als verticaal de merken genoemd waardoor het niet duidelijk is wat je nu precies wilt. Tevens zijn niet alle velden in de tabel gevuld.
 
Nog een keertje dan, nu met toelichting.
Hoop dat het zo duidelijk is.
 

Bijlagen

  • Test-2.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 19
Dat is helemaal wat ik bedoel.
Hartstikke bedankt Edmoor :thumb:
 
Graag gedaan :)
 
Fijn, weet je misschien ook welke instellingen te maken zijn, zodat bij verticaal kopieren van de cel met de formule =HORIZ.ZOEKEN(I6;Tabel!B1:D2;2), wel de cel I6 automatisch gewijzigd wordt naar I7 enz, maar niet de waarden van de tabel.
Ik heb bij 'geavanceerd' de optie 'automatisch, behalve tabellen' aangevinkt, maar desondanks nummeren ook de tabelwaarden steeds door.
Is hier een oplossing voor?
 
Noppie,

maak dit er van:
Code:
=HORIZ.ZOEKEN(H6;Tabel!$B$1:$D$2;2)
 
Ter verduidelijking: door een $ teken voor een rij of kolom te zetten, zoals in het voorbeeld van Haije, zorg je ervoor dat deze niet meegenummerd wordt bij het "doortrekken" van een formule.
 
Aha, nog meer geleerd. Het zijn van die simpele wetenswaardigheden.
Bedankt beiden!
 
NoppieX,

zet je deze vraag op "Opgelost"?
 
Het is je gelukt, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan