• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vaste celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

VdBrouwert

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
In Excel heb ik een formule staat die exact de waarde weergeeft van een andere cel.
Dus bijvoorbeeld in cel D1 heb ik de formule '=A1'
Nu zal excel dat altijd moeten blijven doen terwijl ik wel rijen ga toevoegen. Dus de waarde uit A1 verschuift naar A2. In cel D1 zal echter altijd de nieuwe waarde van cel A1 moeten blijven weergeven.

Kom er niet uit, heb het met geprobeerd als '=$A$1 en heb de help-functie geraadpleegd maar kan het juiste niet vinden. Wie wel?

Alvast bedankt!

ah, ik had wat specifieker moeten zijn.

Het is zo dat ik bij de bron een rij toevoeg en niet bij het resultaat....
De bron staat in A1 en in B1 staat de verwijzing naar A1. Als ik in kolom A een rij invoeg, wil ik dat in B1 naar A1 blijft verwijzen terwijl daar een andere waarde in komt te staan....

Hoi,

Écht duidelijk ben je nog steeds niet.
Misschien kan je je werkmap als bijlage meesturen ??

Tée

Zoals het er nu staat, moet het zoals Pierre heeft aangegeven. Anders moet je het toch echt duidelijker omschrijven wat nu het exacte probleem is.-:p

Precies ...... 'Visiplan'.
Maar uiteindelijk denk ik:
Je helpt een ander verder door aan te geven zichzelf exacter uit te drukken. Toch?

Tée

komtie....

cel B2 moet altijd de waarde van cel G3 weergeven. Het is bedoeling dat ik een rij toevoeg zodat ik periode 5 kan toevoegen. Wat ik ook probeer 'vast te zetten' in cel B2, elke keer springtie automatisch mee.

Bijlagen

Oke VdB, ik heb een oplossing voor je, als je nu een cel over hebt, die je niet gebruikt, of een cel op een rij die je kunt verbergen, dan zet je daar in een willekeurige cel (bijv. A1) de tekst G3, vervolgens zet je in de cel B2 de tekst =INDIRECT($A$1), waarschijnlijk zijn er nog wel andere oplossingen die makkelijker zijn, maar dit is er 1.

Succes!!

Erwin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan