vaste computer toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rafman79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, dus hopelijk plaats ik dit op de goede plaats:

Ik heb een probleem met mijn netwerk thuis. Mijn vrouw en ik hebben reeds twee jaar internet in ons huis, dat we elk gebruiken via onze laptop. Dit werkt uiteraard draadloos.

Wij zijn nu van plan een vaste computer toe te voegen in onze woonkamer. Er was een internet kabel voorzien in de muur en daar heb ik vandaag een RJ45 aansluiting toegevoegd.

Probleem opgelost, dacht ik. ik gebruikte een internetkabel om de computer aan te sluiten op deze aansluiting in de muur, maar het lukt me niet op verbinding te maken. Ik maakte me al heel wat bedenkingen:

- Heb ik de RJ45 aansluiting wel goed gemaakt en is het überhaupt voldoende om deze gewoon aan te sluiten op de computer of moet er aan de andere kant van de kabel ook nog iets gebeuren (daar ben ik gaan kijken maar alle kabels die uit de grond komen zitten wel op één of andere manier verbonden met alle hardware die daar voor internet hangt)

- Ik heb om te testen of de nieuwe aansluiting wel werkt mijn WLAN van mijn laptop afgesloten en zo geprobeerd om met de kabel verbinding te maken, maar dit lukt me ook niet.

- Heb ik ergens nog een installatie-cd nodig?

Zijn er nog bedenkingen die ik vergeten ben? Iemand die me verder kan helpen?

Alvast bedankt voor jullie bijdrage!

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Zelf de rj45 stekkers er aan gezet? de aansluiting in de muur waar zit deze op aangesloten mogelijkheid om de pc bij de route/modem te plaatse en hem daar even aan te sluiten.

Vermoedelijk is de plug niet goed bedraad. Ken je niet iemand met een tester die even voor je kan kijken of de aansluitingen goed zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan