Vaste drive letter voor externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

minidick

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Hallo.
Kan iemand mij vertellen hoe ik een externe harddisk een vaste driveletter kan geven.De drive is aangesloten via USB.
Nu wisselt mijn driveletter elke keer bij het starten van de PC en dat is erg lastig.
Als u mij antwoord wilt u het dan a.u.b. niet te technisch maken.
Met vriendelijke groet
Dick

Laatst bewerkt:
Je kunt eerst opstarten met alle usb apparaten erin, degene die een driveletter krijgen, cardreaders, camera's, usb sticks, en je externe hdd.

Daarna ga je naar diskmanagement, door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen, en daar de schijfletters aan te passen aan je wensen.

Sluit af, hang eraan wat je eraan wilt hebben, en kijk welke letter je ext.hdd krijgt, als het goed is, de goede, het beste is wel om de eerste vrije schijfletter na je partities op je interne harde schijven, toe te kennen aan de ext.hdd.

De meest eenvoudige truc

Ga naar schijfbeheer en klik met rechts op de drive en kies "drive letter of pad wijzigen" Mag via de weg van Lange Pier of via configuratie scherm. Ik heb altijd standaard een quickstartlink naar computerbeheer, is erg makkelijk.

Dan verwijder je de drive letter, waarschuwingen mag je negeren.
Dan toevoegen en je kiest koppelen aan een NTFS drive.

Het enige nadeel is dat sommige programma's die zelf kijken of ergens ruimte genoeg is, gaan zeuren dat het niet past. Voorbeelden Pinnacle en sommige install programma's.

Eric.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan