Vaste grootte details in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

iddefridde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Berichten
1
Ik heb het onderstaande probleem.
Ik ben een rapport aan het maken dat uit de volgende 3 delen bestaat:
-Een koptekst met daarin vaste informatie met een vaste afmeting.
-Een detail veld met daarin een variabel aantal regels uit een tabel
-Een voettekst met daarin vaste informatie met een vaste afmeting.

Nu is in dit rapport de positie van de getoonde informatie van groot belang.
Mijn grootste probleem is dan of ik het detail gedeelte van het rapport een bepaalde maximum afmeting kan geven.
Afhankelijk van het aantal getoonde regels verschuift hierdoor namelijk ook de voet tekst..
En ik kan niet de rapport voettekst dus danig groot maken dat alles er op pas want dan komen de details opeens terug boven aan de volgende pagina, terwijl het er makkelijk oppast.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen.

Bijvoorbaat dank.
 
Marge of eigenschappen

Er zijn 2 opties die je kunt proberen.

Allereerst kun je de marges aanpassen bij pagina-instelling.
Dan maak je een maximaal gebruik van de gehele pagina.
Let wel: dit kan marge problemen opleveren met printers.

Je kunt de eigenschappen van het rapport veranderen:
- Autowijzigen formaat - Ja (rapportvenster)
- Aan pagina aanpassen - Ja
 
Hoi,

Een simpele oplossing is om de gegevens die in je voettekst staan te plaatsen in de sectie 'rapportvoettekst'. Je geeft aan dat dan de detailsectie op de volgende pagina komt. Als je die kleiner maakt, dus maar 1 regel groot (het zijn immers repeterende details) dan gaat het waarschijnlijk wel goed. Geen stukken onbenutte ruimte openlaten, niet in de koptekst, niet in de details en ook niet in de voettekst.

In geval dat het dan nog niet goed gaat, moet je echt bekijken of je de kop- en voettekst niet kleiner kunt maken. Dit betekent namelijk dat er hierdoor geen ruimte meer overblijft voor je details.

Suc6,

Zqwiqly.
 
Wat je zowiezo zou kunnen doen is de optie Bijeenhouden aan te zetten voor de groep waarop je de details baseert. Verder kun je met Eigenschappen aangeven dat de koptekst moet worden herhaald op een nieuwe pagina, en dan ziet het er al weer wat strakker uit. Je kunt met pagina kop- en voetteksten de ruimte voor de detailsectie nog wel beperken, maar de Rapportvoettekst doet helemaal niks voor je opmaak, die staat standaard onderaan de laatste tekst met gegevens.
Eventueel kun je de rapportvoettekst nog wel op een nieuwe pagina laten beginnen door er een pagina-einde voor te zetten.

Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan