• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vaste inhoud van gefilterde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielsprockel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2013
Hallo,

Ons bedrijf heeft een hoofplanning. De verschillende afdelingen willen daar informatie uit halen, dus heb ik een volgplanning gemaakt die de benodigde informatie rechtstreeks uit de cellen van de hoofdplanning haalt. zie voorbeelden.

Bekijk bijlage hoofdplanning.xlsx
Bekijk bijlage volgplanning.xlsx

De verschillende afdelingen veranderen d.m.v. een kolomfilter regelmatig de volgorde, geen probleem. Alleen als de hoofdplanning ook zo'n kolomfilter gebruikt, dan worden deze filters direct overgenomen door de volgplanning en moeten zij dus overnieuw filteren.

In Cel B4 van de volgplanning staat de formule: =[hoofdplanning.xlsx]Blad1!B4, gemakshalve staan in alle cellen van de volgplanning verwijzingen naar dezelfde cellen van de hoofdplanning.
Als door een gebruik van een filter in de hoofdplanning de waarde van cel B4 verschuift naar bijvoorbeeld B8, hoe moet ik de verwijzing in mijn volgplanning dan opstellen zodat de waarde, die oorspronkelijk in B4 stond, na het filter dus uit B8 wordt gehaald. Een functie die dus de inhoud van die specifieke cel volgt, ook als de regel waarin die cel staat wordt verplaatst.

Er zal hoop ik toch wel een functie voor zijn, maar ik kan hem niet vinden. Ik heb het geprobeerd met =[hoofdplanning.xlsx]Blad1!$B$4, maar ook dan blijft de waarde uit B4 overgenomen worden.

alvast hartelijk dank.

Michiel

ik zou de ordernummers ontkoppelen van de hoofd tabel.
en de montageweek en dagnr met vertikaalzoeken.
eventueel de ordernummers met vba aanvullen.

Laatst bewerkt:
bedankt

Hallo Sylvester,

Bedankt voor je reactie.
Er is niet echt een praktische oplossing voor. Ik heb het al opgelost door alle orderregels een uniek nummer te geven, zodat de volgplanning altijd in de juiste regel zoekt.

groeten, Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan