• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vaste lasten

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Goedenavond,

Ik ben weer een beetje aan het hobbyen met Excel, zie bijlage

Wat ik zoek is een formule waarmee ik in cel B2 te zien krijg wat ik deze maand al betaald aan vaste lasten, en in B3 wat er die maand nog betaald moet worden.
Dmv voorwaardelijke opmaak wordt aangegeven wat huidige maand is (groene kleur).

Onder Dag staat de dag waarop de bijbehorende vaste last betaald wordt. Dit wordt dmv voorwaardelijke opmaak geel weergegeven.

Iemand een idee ?

mvg
John
 

Bijlagen

  • Berekenen per dag.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 31
Een gestructureerde invoer in een tabel zou mijn idee zijn.
 
Hoe verander je deze formule in GROTER OF GELIJK AAN dagnummer 'vandaag'? Iemand...?
Als iemand me dat kan zeggen kan ik het maken voor john64.
Deze formule telt de bedragen op die qua betalingsdag precies voldoen aan 'vandaag'. Dus het is nog niet wat je zoekt.

Code:
=SOM.ALS(B8:B15;DAG(VANDAAG());C8:C15)

Bekijk bijlage Kopie van Berekenen per dag.xlsx

Ps: ik heb de rijen met de optellingen verwijderd om de formule makkelijk te houden. Eventueel kan je de subtotalen bóven de maanden zetten, bijvoorbeeld in rij 5 ofzo.
 
Laatst bewerkt:
hoe verander je deze formule in groter of gelijk aan dagnummer 'vandaag'? Iemand...?
Code:
=som.als(b8:b15;[color="#ff0000"]">="&[/color]dag(vandaag());c8:c15)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan