vaste resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jouitmelle

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2005
Berichten
10
Heb op een PC een nieuwe installatie van Win98 gedaan. Alle sblijkt te werken alleen de resolutie staat enorm groot (een formaat kleiner dan 800x600 5..x4... dus) Ik kan deze niet wijzigen bij de instellingen van het beeldscherm.

Er is niets met de videokaart of het beeldscherm aan de hand want die heb ik afzonderlijk getest en werken correct. Een herinstallatie van die windows helpt ook al niet.

Misschien weet een van jullie raad?
 
Je hebt waarschijnlijk je videokaart driver nog niet geinstalleerd.

Edit: Te laat :p
 
de videokaart in de pc is een Standaard PCI grafische adapter (VGA) en staat volgens de pc correct geïnstalleerd (heb dat gevonden via programma Everest)

Moet ik daar nog een extra driver voor installeren? zo ja welke en waar vind ik deze?
 
Er is duidelijk geen juiste driver geinstalleerd. En aangezien everest ook niet aangeeft welke videokaart je hebt zul je de kast open moeten maken op de videokaart moeten kijken welke je hebt
 
vraag

hallo,

ik zit met hetzelfde probleem,
ik kan mijn resolutie ook niet aanpassen,
en als ik in everest zoek naar mijn videokaart vind ik ook standard graphics pci adapter. een intel i752, zou dat mijn videokaart kunnen zijn ? zo ja, hoe kan ik dan mijn resolutie aanpassen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan