Vaste schijf openen na dubbel klikken????

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvel400

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Berichten
90
Hallo allemaal,

Wanneer ik dubbel klik op een van mijn vaste schijven krijg ik een melding:
C:\is geen geldige Win32-toepassing:evil:
zie bijlage
 

Bijlagen

  • Het openen van een schijf.doc
    27,5 KB · Weergaven: 26
Hallo Allemaal,

Even het probleem hierboven verduidelijken!!!!

Wanneer ik met rechts klik op mijn c-schijf komt er een rolmenu waarbij boven in het menu vetgedrukt staat Automatisch afspelen kan ik de volgorde in dit rolmenu ook veranderen zodat openen vetgedrukt boven aan komt te staan?????:confused:
 
marvel400 zei:
Echt niemand die me hier iets over kan vertellen:(
Nou ja, ik wil wel een poging wagen.

Een mogelijke oplossing onder Windows98 en wellicht ook onder andere Windows-versies is het volgende :

Ga naar Start => Instellingen => Mapopties => tabblad Bestandstypen.
Zoek in de (alfabetisch gerangschikte) lijst van geregistreerde bestandstypen het type "Station".
Selecteer dit type door er éénmaal met links op te klikken en druk op "Bewerken".
In het nieuw geopende window "Bestandstype bewerken" onder "Acties" de vetgedrukte actie (in jouw geval "Automatisch afspelen") selecteren en éénmaal op de knop "Als standaard instellen" drukken.
Als het goed is is deze actie nu niet meer vetgedrukt en is de (hier niet zichtbare) default-actie "Openen" nu weer als standaard ingesteld.
Sluit de schermen.

Het standaard-gedrag van CD/DVD-ROMdrives wordt hier natuurlijk ook mee aangepast.
 
Hallo Omejan,:thumb:

Bedankt voor je reactie maar helaas kan ik niet op bewerken klikken want die blijft grijs van
kleur.
Ik moet er even bij zeggen dat voordat ik dit probleem had met automatisch afspelen er
eerst een andere melding kwam iets met kan autorun niet vinden???
Misschien heb je hier wat aan.
Het is irritant om bij het dubbelklikken op een van mijn schijven er een melding komt.
Ik kan dan deze schijf alleen maar openen door er met rechts op te klikken en dan voor openen te kiezen.
 
Lijkt mij ook heel irritant.:D

marvel400 zei:
helaas kan ik niet op bewerken klikken want die blijft grijs van
kleur.
Ben je wel zodanig aangemeld dat je rechten hebt om deze wijziging aan te brengen?

Echter, ik vond nog ergens een forumdraadje waar iemand met precies hetzelfde probleem opgescheept zat. Zie hier.
Het deleten van het bestand "autorun.inf" van de halsstarrige schijf bracht hier uitkomst.
Wie weet is dit bij jou ook de oplossing. (Voor de zekerheid renamen of back-up maken vd file)

Draai je xp pro of home? Er zijn verschillen tussen die twee wat betreft de autorun/autoplay-aanpak.
Zie bijvoorbeeld deze tip.
 
Laatst bewerkt:
He Omejan,:thumb:

Mag ik je hartelijk danken het irritante probleem is opgelost .
Ik heb gedaan wat je zei beide uitgevoerd en daarna de pc op
nieuw weer opgestart.nogmaals dank U wel.:thumb:
 
Graag gedaan.

Vermoedelijk is die "autorun.inf" afkomstig van een autorun-CD en per ongeluk in de root van je C-schijf terechtgekomen. In een folder zou dit geen probleem zijn geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan