Vaste schijf stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

STRATO

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hallo,

Na het opstarten van de pc krijg ik de volgende melding in het blauw:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd.
Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigurrerd en afgesloten.
Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw.

Technische informatie (mogelijk in het engels):

***STOP: 0x0000007B (0xFE232640, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Wat staat mij hier te doen?
Ik probeer nog zeer belangrijke mailtjes te kunnen teruglezen, dus voorlopig is format c: nog geen optie.
CHKDSK /F lukt ook niet; foutmelding is dan "De opdracht of bestandsnaam is onjuist"

Wie o wie helpt mij uit de brand?

Probeer tijdens opstarten eens op F8 te drukken zodat je wellicht nog in veilige modus op opstarten(waarschijnlijk lukt dit ook niet:( ) maar is het proberen waard!

Vertel even iets mmer over de Pc,zitten er nog meer losse kaarten in,zo ja deze even verwijderen en proberen op te starten.

Probeer het eerst eens zo, start op van de XP cd, doe de driverdisk in de flop voor de F6, indien het een SATA schijf is, en geen Intel chipset, en probeer naar de repair/herstelconsole te komen, en voor daar een fixmbr, en een fixboot uit, en daarna een chkdsk /r.

Indien je er niet op kan komen, hang de schijf in een andere comp erbij, en kijk in diskmanagement er eens naar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan