Vaste schijfletter HDD.

Status
Niet open voor verdere reacties.

minidick

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Hallo
Ik heb een externe HDD gekocht en via USB2 aangesloten, nu wil ik graag dat deze HDD een vaste letter krijgt (N), hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
De HDD neem ik nog wel eens mee naar een andere lokatie.
Alvast bedankt
Minidick

Laatst bewerkt:
In principe houdt die schijf de letter die de 1e keer wordt toegewezen. Anders wordt het wanneer jij losse usb sticks etc. etc. de ene keer wel, de andere keer niet in de pc hebt zitten wanneer je de hdd aansluit.

Sluit de hdd steeds op dezelfde usbpoort aan. En maak een lijst van al je externe stations + welke letter die moeten hebben (maw, wijs al je externe stations een letter toe)

Zo weet je pc om den duur welk station welke letter heeft en gaat hij geen enkel station nog de letter N: geven waardoor je hdd die niet meer kan nemen.

Bij vergissingen kunnen er nog wel eens letters omgewisseld worden maar dat zal dan niet zo vaak meer gebeuren. Dan moet je gewoon nog eens de veranderingen aanbrengen. Ik doe het nu ook zo, alles heeft z'n eigen letter en ik zit al aan O: :rolleyes::p

Als je in schijfbeheer een partitie aanmaakt kan je definitief een stationsletter toewijzen.
Deze staat dan verwerkt in de partitie gegevens en blijft. (of er zou zich een conflict voordoen)
Maakt niet uit later op welke USB poort je het aansluit de stationsletter blijft.
Zie schermprint, na openen nogmaals op schermprint klikken voor duidelijke weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan