vaste tekst in kolom B vullen wanneer er een tekst (of numeriek) in kolom A staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Hallo,

Wie kan mij helpen met de code voor vba (Excel) die kolom B vult met een getal alleen op die regels wanneer er in kolom A een tekst of een numeriek staat gevuld. Het zou mooi zijn dat het programma mij vraagt welk nummer of alfanumeriek er geplaatst moet worden. Het is niet de bedoeling dat er per regel een ander nummer geplaatst wordt, dus het beperkt zich tot één nummer of alfanumierk.

alvast bedankt.


Groet, Robert
 
Robert,
heb je een voorbeelbestandje?
moet het altijd een vraag zijn, met een paar opties als antwoord,
adhv drukken op een knop of tijdens invoer in kolom A?
 
bedankt

Bedankt voor jouw snelle reactie.

Ik heb geen voorbeeld, ik wil hier mee beginnen. Ik zal uitleggen wat de bedoeling is.

Ik krijg een (excell)bestand aangeleverd waar meerdere kolommen zijn gevuld, waar het aantal regels iedere keer anders is. Deze wil ik inlezen in een blanco sjabloon (zeg maar naar toe kopieren), tijdens het kopieren wil ik in een macro een code zetten dat deze kijkt naar kolom a tot hoever deze is gevuld, vervolgens moet deze in kolom B een een getal zetten, dat getal kan per keer afwijken, maar wanneer je voor een getal hebt gekozen is dat van toepassing voor de hele kolom (tot aan de laatste regel).

Ik hoop hiermee iets meer informatie te hebben gegeven.
 
Dit zet je zeker op weg
Code:
Sub tst()
    t = InputBox("Welke waarde moet ingevuld worden")
    For Each cl In Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        If cl <> "" Then cl.Offset(, 1) = t
    Next
End Sub
 
het werkt

Super, de macro doet precies wat de bedoeling is, heren allebei hartelijk bedankt.

Een zeer tevreden helpmij-gebruiker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan