Vaste telefonie provider: KPN
ADSL provider: Tele2 (via KPN lijn)
Goedendag,
Wij hebben thuis een redelijk probleem met de telefonie sinds een week of 1,5 a 2. Hetvolgende: twee weken geleden heb ik voor in huis een Sitecom Range Extender aangeschaft. Gelijk geinstalleerd en dat deed het allemaal naar behoren. Toen kwamen wij er op een gegeven moment achter dat de vaste telefoon raar deed.
Als ik met mijn mobiel naar ons vaste nummer bel, wordt er gelijk 'opgenomen'; de gesprekstijd begint te lopen. Ik hoor echter niets. De vaste telefoon gaat ook niet over!
De andere kant op: als ik een nummer bel vanuit ons huis gaat dat goed, maar als ik de hoorn erop gooi en deze daarna er weer vanaf haal, blijkt dat het telefoongesprek gewoon doorloopt!
Als onderzoek eerst even het ADSL modem uitgezet, alsmede de range extender. Nog steeds hetzelfde probleem.
Zelfs als ik naar de meterkast ga en vóór de splitter de telefoon aansluit (splitter ligt eruit op dat moment) heb ik hetzelfde probleem. Het lijkt mij dat het iets is buiten het huis. Maar als we KPN de lijn laten doormeten, lijkt er geen probleem te zijn.
Wat zou het kunnen zijn? Een storing in het transformatorhuisje? Ik hoor graag van u!
Met vriendelijke groet,
Jochem Hinloopen
ADSL provider: Tele2 (via KPN lijn)
Goedendag,
Wij hebben thuis een redelijk probleem met de telefonie sinds een week of 1,5 a 2. Hetvolgende: twee weken geleden heb ik voor in huis een Sitecom Range Extender aangeschaft. Gelijk geinstalleerd en dat deed het allemaal naar behoren. Toen kwamen wij er op een gegeven moment achter dat de vaste telefoon raar deed.
Als ik met mijn mobiel naar ons vaste nummer bel, wordt er gelijk 'opgenomen'; de gesprekstijd begint te lopen. Ik hoor echter niets. De vaste telefoon gaat ook niet over!
De andere kant op: als ik een nummer bel vanuit ons huis gaat dat goed, maar als ik de hoorn erop gooi en deze daarna er weer vanaf haal, blijkt dat het telefoongesprek gewoon doorloopt!
Als onderzoek eerst even het ADSL modem uitgezet, alsmede de range extender. Nog steeds hetzelfde probleem.
Zelfs als ik naar de meterkast ga en vóór de splitter de telefoon aansluit (splitter ligt eruit op dat moment) heb ik hetzelfde probleem. Het lijkt mij dat het iets is buiten het huis. Maar als we KPN de lijn laten doormeten, lijkt er geen probleem te zijn.
Wat zou het kunnen zijn? Een storing in het transformatorhuisje? Ik hoor graag van u!
Met vriendelijke groet,
Jochem Hinloopen