Mederiacvm
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 9 jun 2011
Ik wil tijdens een wedstrijd met verschillende deelnemers namens verschillende verenigingen bepalen hoe groot het percentage is dat één of een combinatie van meer verenigingen is om met de prijs naar huis te gaan.
In de bijlage een voorbeeldbestand.
Mijn specifieke vraag:
Als cel A gelijk is aan de waarde van cel B, dan moet de waarde van cel C worden ingevuld in cel D. Hoe dit te realiseren.
Toegepast op het bestand:
Als de cel in kolom Q gelijk is aan de waarde van cel D2, moet de waarde van cel G4 worden ingevuld in de nevenstaande cel in kolom R waarbij het van belang is dat de waarde in de bovenstaande cel gelijk blijft.
In het bestand heb ik met een als-dan formule gewerkt maar hierbij blijft de oorspronkelijke waarde in de bovenstaande cel niet staan. Als-dan werkt bij mijn weten hierbij dan ook niet.
Wie kan mij helpen?
Bekijk bijlage Kansen.xls
Voor de duidelijkheid: ik werk met excel 2003
In de bijlage een voorbeeldbestand.
Mijn specifieke vraag:
Als cel A gelijk is aan de waarde van cel B, dan moet de waarde van cel C worden ingevuld in cel D. Hoe dit te realiseren.
Toegepast op het bestand:
Als de cel in kolom Q gelijk is aan de waarde van cel D2, moet de waarde van cel G4 worden ingevuld in de nevenstaande cel in kolom R waarbij het van belang is dat de waarde in de bovenstaande cel gelijk blijft.
In het bestand heb ik met een als-dan formule gewerkt maar hierbij blijft de oorspronkelijke waarde in de bovenstaande cel niet staan. Als-dan werkt bij mijn weten hierbij dan ook niet.
Wie kan mij helpen?
Bekijk bijlage Kansen.xls
Voor de duidelijkheid: ik werk met excel 2003
Laatst bewerkt: