• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Vaste waarde in macro vervangen door variabele waarde

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Allereerst Fijne Feestdagen !

In een bankboek worden dagelijks bij-en afschrijvingen toegevoegd naar de 1e lege regel.
In de huidige situatie is in regel 25 een vaste waarde ingebracht (A1200) maar die bracht me onlangs in de problemen aangezien het aantal reeds geplaatste mutaties groter was dan de waarde in regel 25.
Zelf heb ik al allerlei pogingen gedaan daar een oplossing voor te vinden maar helaas.
In het blad "Bank" heb ik een formule geplaatst die het aantal gevulde cellen in de kolom D telt (aantalarg). De waarde (cel D5) daarvan wil ik gebruiken in regel 25 om de waarde A1200 te vervangen door de uitkomt/waarde in D5.

Helaas is een deel van het werkend bestand mbt complexiteit niet beschikbaar.

Code:
Sub RB201_Dubbelingen_VB() 'Dubbelingen markeren
10    Application.ScreenUpdating = False
15   
20    ActiveWorkbook.Worksheets("Bank").Select
25    Range("AC4").Copy Destination:=Range("AC6:AC" & [A1200].End(xlUp).Row)
30
35    'Dubbelingen verwijderen
40    With Sheets("Bank").Range("A5:AC" & Sheets("Bank").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
45    .AutoFilter 29, 2
50    If .Offset(1).Resize(, 1).SpecialCells(12).Count > 1 Then .Offset(1).Resize(, 1).SpecialCells(2).EntireRow.Delete
55    .AutoFilter
60    End With
65
70    Call Naar_Laatste_Regel
End Sub

Vervang [A1200] door Range("D5").

Werkt ! Zo simpel kan het zijn. Bedankt.
Nu weet ik ook waarom het bij mij fout ging. Ik had alleen A1200 vervangen door Range("D5") dus stond er [Range("D5")]

Zonder formule.
Code:
Range("AC4").Copy Destination:=Range("AC6:AC" & Cells(Rows.Count, "D").End(xlUp).Row)

Terug
Bovenaan Onderaan