• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vaste waarden in kolom plaatsen van actieve rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jwitte

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2019
Beste allen,

enige tijd geleden heb ik hier een vraag gesteld hoe ik vaste waarden in vaste kolommen van een actieve rij kan plaatsen.

ZIe voorbeeld. De code via macro moet het volgende doen:

1. Als ik een range aan cellen selecteer (bijvoorbeel A3:A6), en ik voer de macro uit, dan moet in kolom B het woord 'Ja" en in kolom C het woord 'uitgevoerd' in rij 3:6. Dit moet ook werken als ik bijvoorbeeld B3:B6 selecteer en de macro uitvoer. Ook dan moet in kolom B3:B6 het woord 'ja' komen en in C3:C6 'uitgevoerd'.
2. Deze macro moet alleen werken in de geselecteerde en zichtbare cellen, dus als ik de tabel heb gefilterd (rij 4 bijvoorbeeld eruit), en ik selecteer A3:A6, mag de niet meegefilterde rij niet deze waarden krijgen.

Enige tijd geleden heeft Vena me hierbij geholpen met de volgende formule:

If Selection.Column = 2 Then Selection.Resize(, 2) = Array("ja", "afgerond")

Deze voert de macro goed uit, maar dan alleen als de geselecteerde cellen in kolom 2 zaten. Deze voorwaarde moet er dus uit.

Kan iemand me helpen?

Dank

Bijlagen

Ik heb hem weten op te lossen met de volgende code:

Set rng = Intersect(Range("B:C").EntireColumn, Selection.EntireRow)
rng.Value = Array("Afgerond", "Ja")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan