Vastgelopen Canon EOS 450D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teranique

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2009
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje hier en direct zo brutaal om een vraag te stellen :confused:
Even kort wie ik ben, Monique ook wel Mo, sinds mei dit jaar intensief bezig met fotografie, macro is denk ik wel favoriet :rolleyes:

Ik ben op zoek naar het antwoord op de volgende vraag: Mijn Canon EOS 450D is vastgelopen, geen lsd scherm, wil niet afdrukken... in de zoeker zie ik busy knipperen, hij stelt nog wel scherp en de flitser wil ook nog wel iets doen. Batterij verwijderd en opnieuw geplaatst (hij is vol), sd kaart verwijderd en opnieuw geplaatst zelfs een andere geprobeerd.

Ik heb gezocht op deze site en zag bericht van Kaj met een 1000 met hetzelfde probleem helaas heeft hij niet verder gereageerd hoe het geheel afgelopen is.

Heeft sinds die tijd iemand een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb nog garantie op toestel hij is 5 maanden ongeveer. Naar winkel kan altijd nog ;)

Bij voorbaat dank voor je reactie :)

Welkom op Helpmij.:)

Het forum is juist om vragen te stellen, dus echt "brutaal" is het niet.

Lijkt me verstandiger de garantie aan te spreken, dan zelf de gaan rommelen. Voor zover ik weet zit er niet iets van een reset mogelijkheid op. Heb zelf de 400D van Canon.

Welkom op Helpmij.:)

Het forum is juist om vragen te stellen, dus echt "brutaal" is het niet.

Lijkt me verstandiger de garantie aan te spreken, dan zelf de gaan rommelen. Voor zover ik weet zit er niet iets van een reset mogelijkheid op. Heb zelf de 400D van Canon.

Dat is de eventuele tweede optie, maar dacht als er toch een iets simpelere oplossing is wil ik niet het risico lopen om juist nu de camera voor onbepaalde tijd kwijt te zijn. ;)

Dank je wel voor je snelle reactie!

Ik snap dat je de camera niet lang kwijt wil voor reparatie, maar het is zonde om zelf te gaan rommelen. Daarvoor is het een veel te mooie camera. Ik heb ook even gezocht maar kan er niks over vinden. Ben je al eens langs een fotozaak gegaan, gewoon om te informeren? Wie weet hebben ze daar ene trucje voor.

Nee nog niet, de camera vertoond dit pas sinds eind middag ... begin vd middag nog foto's gemaakt toen was er geen enkel probleem. Ik ga er ook zelf verder niet aan prutsen, ik heb niet voor niets garantie ... maar ik hoopte op een tip en dan eureka! Helaas dat is niet zo ...

Zou toch eens informeren bij een goede fotozaak. Niet een Dixons of zo. Mocht er inderdaad een trucje voor zijn, laat het even weten hier.

Zal ik zeker laten weten! Als het op prijs gesteld wordt wil ik gerust het verder verloop laten weten hoe het afloopt.

Balennnnnn zeg .... sneeuw en geen camera :shocked:

Jullie in iedergeval veel fotografeer plezier mochten jullie nog op pad gaan! :thumb:

Laatst bewerkt:
Ja helaas gebeurd het nu. :( Mooie tijd om foto's te maken.

Ik kreeg een automatisch bericht met de vraag of dit probleem al opgelost is, helaas nog niet, camera gaat terug naar winkel voor reparatie en hopelijk vinden ze daar de oplossing.

Update

Ik dacht laat ik even een update geven .... uiteindelijk kwam het 5 januari ervan om de camera weg te brengen en op vrijdagavond 15.01.10 kreeg ik een sms dat de camera al klaar was .. jullie kunnen wel raden dat ik helemaal blij was :thumb: De volgende ochtend naar Rotterdam gereden en de camera werd in mijn bijzijn getest.... lcd scherm deed het en hij maakte weer foto's :D De camera in de tas gedaan naar huis gereden en daar onder het genot van een kop koffie mijn instellingen aanpassen in de camera. Aangekomen bij het 2de schermpje in het menu ... ploep, lcd scherm weer uit en ik zag door de zoeker dat hij weer "busy" stond te knipperen ... :mad::evil:

Dus ik mag weer terug naar de winkel .... Jippie! :eek:

p.s. Ik was zo gefrustreerd dat ik de camera op de kast gezet heb om later die dag toch nog eens te proberen ... was de batterij leeg :shocked: (ik weet zeker dat hij vol was) ... mijn man zegt het lijkt erop dat er dan sluiting in de camera zit ... vd wk gaat de camera weer terug en zal dit erbij vermelden, wellicht kijken ze er nu iets uitgebreider naar.

Wat ze nu gedaan hebben volgens de bon is schoongemaakt en firmware geupdate ...

Update

Update wederom ...

Gisteren, inmiddels eergisteren weer een berichtje gehad dat de camera voor de tweede keer klaar was. Vanmorgen opgehaald en sindsdien doet hij het nog steeds :thumb:

Toen ik hem de eerste keer terug kreeg hadden ze hem schoongemaakt, nieuwe firmware en een functiecontrole gedaan. In winkel deed hij het, thuis tijdens opnieuw instellen in 2de menuveldje, stopte hij er weer mee met zelfde euvel.

Weer retour voor reparatie en nu volgens bon hebben ze hoofdprintplaat en voedingsprint vervangen, weer een firmware update en functiecontrole.

Case closed :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan