Vastgelopen keer op keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn1997

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2010
hallo,

Ik speel een spel (soldierfront op ijji) dat spel loopt telkens vast. Ik heb het zelfde spel op de andere computer en daar doet hij het normaal. Allerbei de computers zijn windows xp, alleen wat mij opvalt is als ik het spel opstart (op de vastlopende computer) krijg ik een mededeling van de virusscanner sophos protection hij geeft weer dat ik een " Butter Overflow" heb, ik heb geen idee wat dat betekent en hoe ik dat kan oplossen. ik hoop dat jullie mij er daar bij kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Plaatje aangepast, forum layout ging naar de knoppen.

Hallo Stijn en welkom op Helpmij!

Het bestand is gedetecteerd op basis van "verdacht gedrag", namelijk buffer overflow.

Buffer overflow (bufferoverloop) is wanneer een programma gegevens schrijft buiten de grenzen van een buffer. Dit soort fouten worden soms door malware gebruikt. Voor die reden rapporteert Sophos standaard alle onbekende gevallen van bufferoverloop.

Even voor de duidelijkheid, bij bufferoverloop is er lang niet altijd malware in het spel hoor. Bij jou lijkt me dat sowieso niet het geval, dus maak je maar geen zorgen. :thumb:

Door middel van dit formulier kan je het bestand (soldierfront.exe) opsturen naar Sophos voor analyse. Als het inderdaad een legitiem bestand is, dan zullen ze het probleem verhelpen d.m.v. een update. :)

EDIT: In de tussentijd kan je het bestand op de negeerlijst van Sophos zetten, als je wilt. Hoe je dat kan doen, vind je hier (Engelstalig).

Mocht dit het probleem niet oplossen, dan ligt het probleem waarschijnlijk niet bij Sophos. Ik stel voor dat je dan Soldier Front eens opnieuw installeert.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan