Vastlopen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richardhoutman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
cyrix II 300mhz processor en 128 mb intern geheugen en win 98 heeft het altijd gedaan en op het laatst starte de computer na een aantal keer proberen wel verder op maar nu lukt dat ook niet meer
De videokaart in het begin laat hij wel zien en daarna geheugen test maar gaat daarna niet verder dus staat wait en verder geen foutmelding geen harde schijven en cdrom zie je niet meer en ook geen piep dus.
Ik kon altijd met del in de bios komen maar dat lukt ook niet meer bios kapot?Bedankt voor je hulp

Groeten Richard

Ik gok op een defecte harde schijf.....
Kan je ze niet eens in een andere pc steken + dan sandisk doen?

Greetz.
K.

heb 2 harde schijven en beide willen niet opstarten maar flatkabels uit mainboard gehaald en zou toch via floppy moeten kunnen opstarten?dat lukt ook niet blijft steeds op zelfde punt hangen reset bios gedaan maar krijg nu cpu settings verkeerd kan dit niet meer veranderen omdat ik nog steeds niet in de bios kan.

Wellicht dat een handmatige reset van je BIOS nog wat doet...is m.i. niet zonder risico in dit geval!
Dit doe je door jumper (reset) op moederbord, of door het batterijtje enkele minuten eruit te halen. Suc6

Je begint al met een zeer bijzonder instabiele processor, verder wordt deze processor snel (heel snel) erg warm (lees, te heet) een beetje vuil in de fan of het koelblok kan al fataal zijn.
Als je dan ook nog eens een niet al stabiel (onbekend) moederbord hebt weet je bijna zeker dat je een pc hebt waar je verdrietig van wordt. Ik heb diverse cyrix systemen onder handen gehad en eigenlijk was er geen één waar ik echt vrolijk van werd.
Weliswaar niet een direct oplossing, tenzij je natuurlijk een partij stof in de koeling tegenkomt, maar mijn advies, ga op zoek naar een leuk tweedehands systeem van Intel of AMD.

probleem nog steeds niet opgelost

computer heeft altijd uitstekend gewerkt maar wil gewoon weten wat er aan de hand is bios niet goed kan ik opnieuw laten flashen maar weet niet of dat het is of mainbord of processor hoe kon je er achter welke van deze onderdelen niet goed is

Groeten
Richard

Als de pc telkens op hetzelfde moment vastloopt, lijkt het me een warmteprobleem.
Voel eens aan de heatsink van de processor of ie erg heet wordt. En maak misschien even de cpu fan stofvrij.

dit probleem had ik dus ook met mijn cyrix 200 Mhz die CPUs zijn waardeloos ik had mijn CPU eruit gehaald er weer ingezet en alles deed het weer begreep er niks van :S succes ermee ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan