Vastlopen bij wisselen van programma's op de taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

JonHummel

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Berichten
5
Hallo,

Ik heb met een splinternieuwe computer best wel een probleem.

Mijn probleem:
Tijdens het computeren loopt de computer spontaan vast, zonder een echte redenen. Vooraf geen foutmeldingen of iets dergelijks, het loopt in een keer gewoon vast. Toch gebeurt dit bijna altijd bij het wisselen van vensters, als ik bijvoorbeeld van Outlook 2007 naar Mozilla Firefox ga. Soms loopt het systeem ook niet vast, maar soms dus ook wel.

De computer loopt zelfs zo erg vast, dat eerst andere programma's nog wel werken, een halve minuut later werkt niks meer behalve de muis, en taakbeheer is ook niet op te roepen, programma's niet meer af te sluiten en de computer onderneemt totaal geen actie. Ook Windows Vista sluit hem niet meer automatisch af, (wat meestal wel gebeurt als iets vastloopt). De enigste mogelijkheid is de computer met de knop uit te zetten, en met gevolg dat ik al mijn niet-opgeslagen documenten en alles kwijt ben. En dat is flink irritant soms :p.

Ik heb op internet al goed gezocht, en daar heb ik gevonden dat uTorrent in combinatie met Mozilla Firefox soms dezelfde problemen geeft, maar ik heb alles van uTorrent vanaf de computer gehaald, en nog loopt het vast. Wat dus wel opvalt is dat het opmerkelijk vaak in Firefox gebeurt maar dat komt natuurlijk ook omdat ik dat programma bijna altijd gebruik.

Mijn vermoeden is dus dat er iets met Firefox aan de hand is. Opnieuw installeren van Firefox helpt niet, en Firefox is volledig up to date. Mijn Add-ons zijn: Full Fullscreen (kiosk mode), Fast Dial (blokweergave van websites bij nieuw tabblad) en Colorful tabs (geeft elke tabblad een mooi kleurtje.

Ik ben helemaal hopeloos, maar ben zeker wel bereid om zelf ook actief mee te denken over het probleem, en hoop gewoon dat ik via deze manier dit echt onhandige probleem op kan lossen.
Zoals ik al zei is de computer nog geen 3 week oud, dus dat is ook wel frustrerend dat dit met een nieuwe pc gebeurt.

De gegevens:
HP Pavillion M9351 (NL)
Windows Vista Home Premium (64 bits, Nederlands)
4 gb geheugen
Intel Q6600 Quad CPU.
1 terabyte harde schijf SATA

Geinstalleerde toepassingen:
Hitman Pro, 7-zip, Cyberlink DVD, Avast Anitvirus, Office 2007, Mozilla Firefox, Internet Explorer 7, HP Officejet J6400 en ook de HP Photosmart D5100, Lightscribe, Mediamonkey, Windows Live Messenger, en ook HP hulpprogramma's voor oa toetsenbord en beeldscherm.



Groeten!
Jon :cool:
 
Hallo Jonhummel

Ik heb niet direct een idee wat juist de oorzaak kan zijn maar ik wil je wel proberen uit te zoeken wat de oorzaak van het probleem is :thumb:

Heb je het probleem alleen maar als je van 1 programma(gelijk welk) naar firefox overschakeld?

Je hebt je pc ook al 3weken zeg je, sinds wanneer heb je dit probleem dan al?

Of het dan aan de add-ons zal liggen weet ik helaas niet want ik heb geen enkele van de door jou openoemde add-ons geinstalleerd om dat te testen is het simpel hé ;) --> add-ons deinstalleren.
Probeer ook eens gewoon te werken met firefox in de veilige modus zonder add-ons en andere extra "dingetjes"
Test eens of je het probleem dan nog hebt?

PS: wat me opvalt in je geinstalleerde programma's is HITMAN PRO.

Heb je dat programma al gebruikt sinds je installatie?
(een goede tip, dump dat programma, er zijn al genoeg mensen hier op het forum en elders die juist daardoor problemen hebben gekregen met hun pc/laptop)
Neem natuurlijk dan wel een goed alternatief als antivirus zoals AVG, ...

en antispyware: superantispyware, malwarebytes, S&D, ...
 
Wat opvalt is dat het meestal wel schakelen tussen MSN Live Messenger en Mozilla Firefox is, maar het gebeurt ook bij het wisselen tussen andere programma's.

Ik heb op dit moment even Mozilla Firefox verwijdert, want net liep het programma zomaar vast wij Word, (ik had een kwartier lang niks gedaan, niks getypt, ik beweeg de muis en alles zit zomaar opeens vast.) Maar wel weer met Firefox op de achtergrond.

Dus zit met Opera 9.5 op internet, kijken of ik dan hiervan af ben, en dan maar wachten op een goede update van Firefox ooit.

Maar toch als er nog mensen zijn met een oplossing...

Het probleem heb ik overigens ongeveer een week na aankoop voor het eerst gezien geloof ik, het was er in ieder geval nog niet meteen. Als het probleem echt steeds blijft optreden dan word het denk ik wel een recovery, ik heb gelukkig die partitie nog niet verwijdert.

Hitman Pro is overigens nu al verwijdert. Firefox zonder add-ons had ik overigens al geprobeert.
 
Het probleem trad net ook op bij Opera, weer volledig alles vastgelopen, en de enigste manier om alles weer aan de praat te krijgen was uitschakelen met de knop van de pc.

Ik weet niet meer waar het aan ligt, wel krijg ik soms de melding dat hostprocessen afgesloten zijn. Precies weet ik die foutmelding niet, als ik hem weer zie zal ik hem opschrijven.
 
Ik heb ook ooit iets zo gehad, bij mij waren de drivers van de videokaart niet goed. Heb je daar de juiste versie van?
Nadat ik destijds mijn drivers had geupdate voor mijn videokaart was alles opgelost.
 
- Avast, Hitman Pro, Mozilla Firefox verwijdert
- Met Ccleaner alle tijdelijke bestanden opgeruimt.
-> Register opgeschoont, en heel vaak Microsoft Framework.net tegengekomen
dat daar heel veel entries verkeerd waren. Vandaar dat sommige programma's
vast liepen?

- Temperaturen gecheckt met Everest;
Moederbord: 25 graden
CPU; 39 graden
CPU Kern 1: 38 graden
CPU Kern 2: 38 graden
CPU Kern 3: 36 graden
CPU Kern 4: 35 graden
Aux : 23 graden
GPU diode: 46 graden

Koelingsventilatoren:
CPU 1590 RPM
Chassis 968 RPM

Wat betekent overig de temperatuur van Aux en GPU diode?
Ik hoop dat het voldoende informatie is. Wat wel opvalt is dat die 25 C in het groen staat en de andere waarden zijn rood gekleurt. Zal denk ik wel betekenen dat het te hoog is?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

GPU = Grafische Kaart.

AUX. = in dit geval waarschijnlijk north bridge o.i.d.

Verdere temp.: niks mis mee.

Kan niet de oorzaak van je problemen zijn.

Recovery en opnieuw beginnen, (nadat je je bestanden hebt veilig gesteld) lijkt me de beste oplossing.


Greetz,

Harry.
 
Op het moment gaat het zeer goed, heb sinds de Ccleaner opruiming nog geen vastloper gehad! En dat terwijl ik het eerder al wel zo gehad moeten hebben, want de pc liep soms wel elk uur vast. Nu draai ik dus al ongeveer 3 uur zonder dat het vastloopt.
Maar laten we nog niet te hard juichen. En anders inderdaad een recovery.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan