vastlopen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaasboerharm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2004
hallo,
Ik heb een 330 Mhz computer, window 98 2nd edition, en heb mijn computer laatst opnieuw geinstaleerd, omdat hij geregeld vastliep, nu heb ik er een goede viruscheck op, maar hij loopt nog steeds vast, beginnend met 1 keer per uur, en dan steeds vaker...:( wat moet ik doen? is er een conflict tussen grafische kaart en hardware ofzo? ik heb er weinig verstand van, hoop dat jullie me kunne helpen...
alvast bedankt

Graag wat meer informatie over je systeem. Hoeveel intern geheugen heb je, hoe groot is je harde schijf en welke programmas heb je er op staan?

Het lijkt er op dat de motor de kar niet trekt, met andere woorden je hebt mogelijk te weinig geheugen.

Wanneer is het vastlopen begonnen? Nadat je zware programma's geinstalleerd had?

succes
Math Wenders

verdere gegevens

er staan nu bijna geen zware programma's op... office, msn messenger, 64 Mb geheugen, ik kan niet precis bedenken wanneer hij is vastgaan lopen, maar aangezien er nix bijzonders op staat en het geheugen nog redelijk moet zijn, lijkt het me dat dat nie kan...
toch graag nog een advies
vr. groet

Jammer dat je niets zegt over de grootte van de harde schijf. Maar 64 Mb geheugen is gewoon weinig.

Als je nog vrije bankjes hebt: leen eens wat geheugen van een kennis en plaats deze op het moederbord, en kijk eens of je pc sneller is geworden, en of het vastlopen nog steeds gebeurd.

Als dit het probleem oplost kun je eens op ebay kijken voor goedkoop geheugen.

Maar je kunt natuurlijk ook de reactie van andere help-mij'ers afwachten.

succes

Math Wenders

ik heb 6 giga geheugen..
niet echt veel
bedankt voor de tip
zal zeker aan denken!!!
VR GR
Pim leijten

Ik wou dat ik 6 giga geheugen had :D

Heb je wel eens gekeken in je foutenlogboek? Dan kun je zien waarop een systeem vastloopt.
Start/Systeembeheer/Computerbeheer/Logboeken/
Toepassing (met Windows Xp)

uitvoeren-msconfig-opstarten

klik uit wat niet echt nodig is
office draait op den achtergrond (programma word niet verwijderd hoor)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan