Vastlopen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flintt

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Beste forummers,

Mijn pc loopt constant vast varieerend tussen de 10 minuten en 60 minuten. Overigens doet hij dit ook in de bios. Temperatuur van de computer ligt tussen de 45 en 50 graden. Dit kan het volgens mij dan ook niet zijn. Recent geen nieuwe hardware erbij en aan de software kan het volgens mij ook niet liggen omdat hij ook in de bios vastloopt.

Computer is getest met een test cdtje op de hardware en daar was niks in te ontdekken. Iemand enig idee?

Naar mijn idee blijven het mobo en voeding over waar het probleem zou kunnen liggen.

toch even speedfan gedownload:

Kwam het volgende uit:

temp: 127 C
temp: 127 C
temp 1: 36 C
temp 2: 37 C
HD 0: 37 C
HD 1: 50 C
Core: 38 C

Ziet er verder goed uit, alleen is de temp van de harde schijf wat aan de hoge kant, misschien kan dit een oorzaak zijn?
Wat versta je trouwens onder vast lopen, is dat herstarten of bevriezen?

Verplaatst naar -->Systeem overigens.

Bevriezen inderdaad, scherm loopt vast. Misschien zou dat het kunnen zijn van die harde schijf, hoe kom ik daarachter. Hij gaat trouwens na steeds kortere periodes vastlopen.

Laatst bewerkt:
Heb nu de computer kast opengehaald en een fan erop gezet, kijken of dit resulteert in minder hoge temperaturen.

Helaas het werkt wel tegen de temperaturen. Die blijven keurig allemaal rond de 30 graden staan. Maar de pc loopt toch weer vast na een half uurtje.

Iemand anders nog ideeen?

vast lopen !!

weet je zelf al door wat hij vast loopt of niet ,,

ik zie dat tie netjes op 30 graden blijft ,,, hij gaat tog wel hoger ,,
hij kan ongeveer wel tot 70 grade ,, licht er dan aan wat je doen ,

Nee ik heb echt geen idee. Ben er nog steeds mee bezig. Het is ieder geval niet de warmte want heb er een waaier op gehad en bleef de temperatuur stabiel.

Ik kan het probleem niet vinden helaas... zou het de voeding zijn ofzo?

Helaas het werkt wel tegen de temperaturen. Die blijven keurig allemaal rond de 30 graden staan. Maar de pc loopt toch weer vast na een half uurtje.
Geldt dat ook voor de harde schijf, was die ook rond de 30 graden?

Ja met mijn fan bleef hij inderdaad rond de 30 graden. Heb 512 mb geheugen en dit heeft altijd prima gewerkt op mijn pc. Het is sindskort dat hij na het formatteren aan het vastlopen is. Na het formatteren heeft hij overigens nog een maand prima gewerkt.

Bios is gereset en goed ingesteld...

Download Everest eens om te kijken wat de temperatuur van je grafische kaart is (als daar een sensor op zit).
Mocht deze normaal zijn (controleer ook even op stof, en of de ventilator goed draait op de kaart) hou ik het op een defect in de voeding. Om er achter te komen of dat echt het probleem is, zou ik een andere voeding proberen, mocht je die luxe hebben. Meteen een andere kopen zou ik niet doen.

Heb al een andere grafische kaart geprobeerd en daarmee liep hij ook vast en stofvrij is hij ook. Dan wordt het de voeding maar is omzetten.

Zal is om me heen kijken of ik die kan regelen... Kan hij daarom na een half uur gewoon maar vastlopen. kennelijk wel, vraag me af hoe dat dan kan.

volgens mij kan het niet aan de voeding liggen
dan zou hij het steeds minderlang moeten doen ,, die voeding ,, opnieuw installeren zal meschien helpen ,, BIOS AL GECHECKT ???

op wat heb je hem geinstalleerd FAT32 tog niet :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Bios is al gecheckt en de computer doet het tussen het kwartier en drie kwartier. Redelijk vaste periodes waarin hij vastloopt. Heb soms het idee dat hij sneller vastloopt als hij net aan heeft gestaan als dat hij een tijd niks heeft gedaan. Maar dat kan ook een idee zijn vanwege het checken van die warmtes

Bios is trouwens al gereset dus dat kan hem ook niet zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou het er op houden dat je het in je moederbord zit ,,,
weet je ook de temparatuur van je moederbord ?

Kan hij daarom na een half uur gewoon maar vastlopen. kennelijk wel, vraag me af hoe dat dan kan.
Dat is best mogelijk ja, het kan zelfs voorkomen dat de pc het een week goed doet, waarna hij spontaan weer dit euvel begint te vertonen. Je weet het toch nooit met pc's.

Wat je nog kunt proberen is zoveel mogelijk apparaten (geluidskaart en ander pci-kaarten, cd-rom en andere stations die je niet direct nodig bent) eruit halen om de storing op te sporen. Op die manier kun je mogelijke oorzaken wegstrepen.
Ik ga in dit geval nog steeds voor de voeding, al is een defect apparaat ook nog een mogelijkheid.

Geen idee, is daar ook een programma'tje voor? Maar hoe is het mogelijk dat een moederboard precies in kwartier- tot drie kwartier vastloopt... vanmiddag de waaier erop gehad dus volgens mij kan hij niet te warm worden..

Dat is best mogelijk ja, het kan zelfs voorkomen dat de pc het een week goed doet, waarna hij spontaan weer dit euvel begint te vertonen. Je weet het toch nooit met pc's.

Wat je nog kunt proberen is zoveel mogelijk apparaten (geluidskaart en ander pci-kaarten, cd-rom en andere stations die je niet direct nodig bent) eruit halen om de storing op te sporen. Op die manier kun je mogelijke oorzaken wegstrepen.
Ik ga in dit geval nog steeds voor de voeding, al is een defect apparaat ook nog een mogelijkheid.

Maar heb met een cd mijn hardware getest, maar ga het maar op die manier aanpakken. weet het anders ook niet, dit is super irritant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan