Vastlopen E-Tech router i.c.m. eMule

Status
Niet open voor verdere reacties.

ribruijn

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
Berichten
8
Hallo,

Ik heb een Wireless E-Tech ADSL Router/Modem (type ADWL01). Mijn vraag betreft niet het Wireless gedeelte, maar het vastlopen van de router bij gebruik van eMule vanaf de PC welke met een cross-kabel is verbonden met het router (na enige uren). Router is dan niet meer te benaderen en de internet verbinding ligt stil. het enige wat dan helpt is de router aan- en uitzetten, en dan werkt alles weer (totdat ik eMule start, dan loopt alles na een tijdje weer vast...)

ISP is Versatel (voorheen Zonnet). Besturingssysteem is Windows XP (SP2), router heeft de laatste firmware (3.46), DHCP is uitgeschakeld (PC heeft vast IP-adres, zowel router als PC zijn ingesteld in de 192.168.1.x range), aantal verbindingen in eMule heb ik naar beneden bijgesteld, de juiste poorten zijn geforward en ik heb in eMule zowel bij KAD als bij ED2K een high ID.
Zet ik eMule uit dan blijft de router hartstikke stabiel, dus het probleem lijkt hem te zitten in het gebruik van eMule en de router.

Heeft iemand tips/suggesties?

Bedankt!
 
weet niet of het helpt maar van je router naar de pc moet je geen cross link kabel gebruiken maar een gewone kabel, probeer dat eens zou ik zeggen
 
Hoi,

Ga ik inderdaad proberen maar zou niet uit moeten maken: in de handleiding staat dat zowel patchkabels als crosskabels kunnen worden gebruikt tussen modem en router, en in principe werkt alles dan ook. Totdat ik eMule aanzet....
 
en heb je al in de router de poort voor emule open gezet en probeer anders ook eens een ander peer to peer progamma, ares, edonkey
 
Router is dan niet meer te benaderen en de internet verbinding ligt stil
Kan het niet je firewall zijn die de boel blokkert?
Kijk eens in je logboek.
 
Firewall in router staat uit. Poorten instellen heeft geen zin, lees mijn eerste post (staat allemaal goed ingesteld)! Initieel werkt eMule perfect (ook allemaal hoge ID's) maar na een x-aantal uur eMule loopt alles vast, het lijkt alsof de router niet goed overweg kan met het grote aantal verbindingen? (Ik heb deze al naar beneden bijgesteld)
 
Ik heb het niet over de firewall in je router.
Wat ik wel weet. Windows gaat vervelend doen als er te veel aanloggingen op 1 poort zijn.
Kijk maar eens in het foutenlogboek.
Start/config/systeembeheer/computerbeheer/logboeken.
In 1 van die logboeken zie je een foutmelding m.b.t. die poort.
Er is een tweak voor maar ik hem em helaas niet opgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, jij bedankt...

Ben zelf systeembeheerder dus weet heel zeker dat ik het router 100% perfect heb ingesteld, heb echter nooit aan problemen met de windows firewall gedacht...

Ik laat morgen (na een nachtje eMulen) het resultaat wel weten, dit i.v.m. toekomstige hulp aan anderen met hetzelfde probleem...
 
Geplaatst door ribruijn
Firewall in router staat uit. Poorten instellen heeft geen zin, lees mijn eerste post (staat allemaal goed ingesteld)! Initieel werkt eMule perfect (ook allemaal hoge ID's) maar na een x-aantal uur eMule loopt alles vast, het lijkt alsof de router niet goed overweg kan met het grote aantal verbindingen? (Ik heb deze al naar beneden bijgesteld)

Je wou graag dat er bij jou ingebroken wordt ?
Snel aanzetten die firewall in het modem !!!!!
 
Ik ga er van uit dat een systeembeheerder wel weet wat hij doet :p
 
Probleem opgelost, vinkje bij de UDP poort uitzetten en alles draait als een zonnetje (met het default aantal ingestelde connecties, dus daarin zit hem blijkbaar toch het probleem niet).

Iemand enig idee wat UDP en Kademlia hiermee te maken zouden kunnen hebben?
 
Geplaatst door ribruijn
Probleem opgelost, vinkje bij de UDP poort uitzetten en alles draait als een zonnetje (met het default aantal ingestelde connecties, dus daarin zit hem blijkbaar toch het probleem niet).

Iemand enig idee wat UDP en Kademlia hiermee te maken zouden kunnen hebben?

Neus anders hier eens :

http://www.dutchemulefaq.tk/
 
Hoi,

Bij deze ben ik al geweest, daar komt ook de oplossing vandaan. Alleen (nog) geen verklaring, ik wil als systeembeheerder natuurlijk wel weten WAAROM iets wel/niet werkt.... ;)
 
Ik vrees dat je het niet te weten komt.
Maar........mocht je wat ontdekken.....plaats het dan ook hier. Dan leert iemand anders ook nog wat :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan