vastlopen en spontane reboot XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drummert

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Berichten
66
Hallo,

De navolgende problemen overkomen mij nog steeds, ook nu ik XP volledig opnieuw heb geïnstalleerd:

1. het spontaan vastlopen van het hele besturingssysteem, waarbij resetten de enige uitweg is. Ik kan alleen zeggen dat dit gebeurt tijdens het afspelen van video's.....

2. spontane reboot gebeurt me ook zo af en toe. bijvoorbeeld bij funda.nl (wanneer ik de plaats invul)

Tevens geeft ie bij het opstarten in het begin aan: "check system health!". Ik weet prima wat daar de vertaling van is maar niet hoe ik dat kan doen.

Kunnen jullie me hiermee verder helpen.

bij voorbaat dank.

de Drummert.
 
Welkom

Draaien je ventilators wel.!?
Hoe hoog zijn je Temparaturen?


"check system health!". Ik weet prima wat daar de vertaling van is .


Ja en ook in COMPUTERTAAL?
 
Beide ventilatoren draaien goed (cpu & vid.-kaart)

Dus aan oververhitting kan het dan, denk ik, niet liggen (PC draait doorgaans ook nog niet zo lang op het moment dat ie de kuren geeft....)

In computertaal kan ik ook wel concluderen dat er iets niet in de haak is..... maar de vraag is juist hoe ik dat kan checken (en wát)

Greetz,

de Drummert.
 
Als je er nou eerst eens voor zorgt dat hij niet afsluit maar een foutmelding gaat geven dan zijn we al een eind verder. Dit kan door naar deze computer te gaan daarop rechts te klikken en voor eigenschappen te kiezen. Vervolgens ga je naar het tabblad geavanceerd en ga je naar opstart en herstelinstellingen en klik je op instellingen en haal je het vinkje weg bij computer automatisch opnieuw opstarten weg. Nu zal je een foutmelding krijgen ipv dat hij opnieuw opstart!



Alleen van toepassing bij een reboot natuurlijk!!
 
Dat heb ik gedaan en vervolgens ben ik naar funda.nl gegaan en krijg ik een blauw scherm met de volgende tekst:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor de bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beelschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te vewijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om geavanceerde stratopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het engels)
***stop : 0x0000008E (0xC000001D, 0x04D8B39C, 0xF4D3E5C8,0x00000000)

Bezig met starten van fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met de systeembeheerder of afdeling technische ondersteuning op voor hulp............ (hierna volgen allerlei vage tekens)

[einde bericht]

welke conclusie is hier uit te trekken???? (het zal in ieder geval niet aan funda.nl liggen)

Ik hoor graag.

greetz,
de Drummert.
 
Laatst bewerkt:
En hoe kan ik dat zien of waar kan ik dat checken?
...... zou dat betekenen dat ik één of meerdere van de geheugenchips zou moeten vervangen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan