Vastlopen Harde Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisje1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Mijn computer is voorzien van een Asus P4P800S-X moederbord, hieraan is gekoppeld een harde schijf van het merk Maxtor, 120 Gb,

Als de computer niet hard hoeft te werken, loopt de machine zonder problemen, als er echter een spel of ander programma wordt gedraait, die veel van de computer vergt, loopt de machine muurvast, er wordt dan geen bitje meer in de machine verwerkt,

Reset is dan de enigste optie, bij het opstarten ziet Windows Xp dan ook geen fouten, er wordt opgestart of er niets mee is gebeurd,

De computer is dan ook bij de dealer geweest, die kon er ook niet achter komen, en heeft er maar een s-ata controller in gezet, en nu loopt de computer zonder problemen,

Het zint me echter niet dat de computer niet op "eigen kracht" met de schijf kan werken,

Als iemand een optie weet, schrijf het neer, want dit is natuurlijk gekkewerk dat een vrij nieuw moederbord met een ATA controller moet werken, terwijl er op het bord ata controller aansluitingen zitten,

In ieder geval bedankt,

Groeten Chrisje.

Wel toevallig en dan hebben we het over het zelfde bord,maar dan van een kennis.
Daar deed de IDE controller het wel ,en dan weer niet Na herstart weer welenz
Bord om wezen ruilen, en nu als hij uit staat en spanning opzet, spontaan start zonder op de aan uit knop te hoeven drukken.
Gaan we ook maar weer mee terug.

heb je de temperatuur al in de gaten gehouden ?
wel raar dat ie het met een s-ata controller wel doet ...

Temp. is perfect, HD ongeveer, (schatting) 40 graden, dus niet heet, zelf vermoed ik dat de S-ATA interface van het moederbord slecht is,

Ik kan ook geen andere fouten vinden, zou het probleem kunnen worden verholpen door een nieue Bios binnen te halen?,

Alvast Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan