Vastlopen na toevoegen van extra geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Berichten
195
Hallo,

Ik heb bij mijn bestaande 256mb geheugen (pc2700) 512 extra erbij gedaan (ook pc2700).
Op het linkerslotje zit nou de 256mb, in het midden de 512 en in de rechtse niks.

Het probleem is dat sinds ik de configuratie gewijzigd heb, de pc heel veel reboot. Vaak wordt
windows dan opgestart met de melding: het systeem is van een ernstige fout hersteld.
Ik heb windows xp, mijn moederboard zou het makkelijk aan moeten kunnen.

Weet iemand wat de fout is?

Alvast bedankt!
 
Het zou aan het nieuwe geheugen kunnen liggen, je kunt het testen met Memtest86. Om de test sneller te laten verlopen kun je het oude geheugen eruit halen.
 
Ik heb dat programma 2 uur laten aanstaan. Hij geeft na 6 keer opnieuw proberen al 1770 errors (andere geheugen heb ik er bij laten zitten).

Is het geheugen kapot?
 
Daar lijkt het zeker op. En om er zeker van te zijn dat het het nieuwe geheugen is moet je even het ouder eruit halen. En als het dan weer zo is moet je het even omruilen in de winkel.
 
Ik heb het geheugen omgeruild, maar het probleem blijft... Toch geeft memtest86 weer errors aan.

Zou het niet aan de biosinstellingen kunnen liggen?
Als ik die 512mb is z'n eentje erin zet zijn er ook problemen.
 
En als je die 512 er niet in doet en alleen het oude geheugen, krijg je dan ook fouten?
 
Staan de RAS en CAS instellingen niet te snel ingesteld?
Ook dan kun je met Memtest86 errors krijgen.
 
Hij draait nou al een dag stabel op die 256mb geheugen. Dus misschien dat het inderdaad weer ligt aan die 512mb.

Btw: wat zijn ras en cas instellingen? en waar kan ik die veranderen?
 
Ok, ik heb de oplossing:

Volgens de firma waar ik het geheugen heb gekocht, zijn asus moederboarden vaak nogal kieskeurig. Volgens hen moest ik eens ander merk geheugen proberen. En inderdaad heb ik sindsdien nog geen vastloper gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan