Vastlopen nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mattaba

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo,

Kortgeleden heb ik een nieuwe computer gekocht. Heb daarna netjes windows XP(windows XP nog ja geen vista :P) en de drivers geinstalleerd van de bijbehorende CD-roms. Alles leek goed te gaan. Na een paar uur liep hij voor het eerst vast. Ik dacht dat kan gebeuren, maar hij loopt om de paar uur gewoon helemaal vast en dan moet ik echt de reset knop gebruiken want alles bevriest. Verder functioneert alles goed. Ik heb al gekeken of het aan temperatuursproblemen kon liggen maar de bijbehorende programma's gaven aan dat deze normaal was voor CPU GPU en het systeem als geheel.

Mijn systeem is trouwens een Intel 2 Duo core E6320 processor, een MSI P6N SLI-FI moederboard. 1024 MB DDR2 Ram van apacer, een GeForce 8800 GTS video kaart met 320 MB ram. Er zit een 400 Watt voeding in.

Heeft iemand hier enig idee waar het mogelijkerwijs aan zou kunnen liggen?

Als je zeker weet dat je systeem correct geïnstalleerd is met alle bijhorende (chipset) drivers, zou ik teruggaan naar de leverancier.
Is de pc voordat deze geleverd is getest? Ik neem aan dat hij zonder besturingsysteem geleverd is?

Jouw eigen windows cd is legaal en niet beschadigt?

Ps. verplaatst naar de sectie Systeem.

Als je zeker weet dat je systeem correct geïnstalleerd is met alle bijhorende (chipset) drivers, zou ik teruggaan naar de leverancier.
Is de pc voordat deze geleverd is getest? Ik neem aan dat hij zonder besturingsysteem geleverd is?

Jouw eigen windows cd is legaal en niet beschadigt?

Ps. verplaatst naar de sectie Systeem.

Ik weet niet of de pc getest is ik heb hem gewoon bij computerland samengesteld en opgehaald. Ik heb inderdaad geen besturingssysteem erbij gekregen, omdat ik zelf nog een legale windows XP had liggen ja.

Ik zou daar toch even naar informeren.
Verder is de pc virus en malware vrij? (ook zonder internetverbinding XP geïnstalleerd?)
De rest van mijn vragen zijn ook positief te beantwoorden neem ik aan?

Wat bedoel je met vastlopen? een freeze?

Een echte "freeze" wordt toch meestal door de videokaart geproduceert, zij alle drivers up to date?

Misschien dat je door onderstaande een foutcode kunt genereren.

In de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten uitzetten, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Ik zou daar toch even naar informeren.
Verder is de pc virus en malware vrij? (ook zonder internetverbinding XP geïnstalleerd?)
De rest van mijn vragen zijn ook positief te beantwoorden neem ik aan?

voor zover ik weet wel ja

Wat bedoel je met vastlopen? een freeze?

Een echte "freeze" wordt toch meestal door de videokaart geproduceert, zij alle drivers up to date?

Misschien dat je door onderstaande een foutcode kunt genereren.

In de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten uitzetten, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Drivers zijn up to date ja, ik heb de opties veranderd zoals je hebt aangegeven, het is nu dus wachten op de volgende crash :rolleyes:

Volgens mij heeft Lange Pier gelijk en ligt het aan de video.
Een 400 watt voeding (afhankelijk van het merk) is volgens mij aan de krappe kant voor de 8800gts

Volgens mij heeft Lange Pier gelijk en ligt het aan de video.
Een 400 watt voeding (afhankelijk van het merk) is volgens mij aan de krappe kant voor de 8800gts

Aan de voeding kan het niet liggen, ik heb zelf ook een 400 watt voeding erin zitten.
en mijn spec zijn nog hoger.

Heb je gekeken hoe warm je hardware word ?

Aan de voeding kan het niet liggen, ik heb zelf ook een 400 watt voeding erin zitten.
en mijn spec zijn nog hoger.

Heb je gekeken hoe warm je hardware word ?

Van te voren dingen uitsluiten lijkt mij geen goed plan, "400 watt" zegt niet zoveel, een B merk ligt gelijk op z'n gat, een A merk zou het kunnen trekken indien de videokaart niet met andere devices wordt gedeeld.

Overigens bedoelde ik dat die videokaart de oorzak zou kunnen zijn, maar dan zul je moeten weten dat de rest goed werkt en voldoende sap krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan