vastlopen pc(windows7) na 60 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LiesbetZ

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
5
Beste mensen,

Mijn PC (Medion PC met Windows 7 Home Premium, SP1, 64bit SSD harddrive waar windows op geïnstalleerd is) heeft sinds eenruim een week het volgende probleem:

Mijn PC loopt volledig vast na ongeveer 60 minuten. CTRL-ALT-DEL doet ook niks.
Dit probleem is heel consequent, zowel in de veilige modus, als zonder internet verbinding als gewoon.
Er rest mij dan alleen nog een harde start en dan kan ik weer 45 tot 60 minuten werken.

Systeem herstel van voor het probleem werkt niet. Krijg de volgende melding:
systeemherstel kan het bestand (C:\) niet uitpakken vanaf het herstelpunt. Er is tijdens Systeemherstel een onbekende fout opgetreden. (0x8000ffff)

Laatste keer liep ie na 45 minuten weer vast. Ik heb even gewacht en het scherm sprong eerst op zwart en toen verscheen er heel kort een blauw scherm met een mededeling over een onverwachtte fout.
Hij ging al snel over tot een reboot en bleef hangen met een zwart scherm en de volgende mededeling:
"Reboot and select proper Boot device or Insert boot media in selected Boot device and press a key"

Ik dacht eerst aan een virus/malware/engbeestje, maar heb saemn met een helper op het antivirus.prikbord een heleprocedure doorlopen en er is niets gevonden en het probleem bestaat nog steeds.
Ook de fans en de temperatuur bekeken met CPUID HWMonitor. Temperatuur ziet er gezond uit, de beide fans draaien, maar van een geeft HWMonitor niets aan: (zie plaatje)
temp-pc.JPG
Dus ik heb toch het vermoeden dat het niet aan de temperatuur kan liggen.

PC is minder dan 1 jaar oud.
Kan iemand mij helpen?
Waaraan kan het liggen, waar moet ik zoeken?
is het oplosbaar? etc?

alvast bedankt voor het meedenken.
Liesbet
 
Hoi,

welkom op Helpmij.nl

Misschien is er nog de fout te zien in het logboek wie weet geeft dat wat duidelijkheid.
 
Over welke SSD gaat het?
Staat defragmenteren uit voor de SSD?

(Als Windows nieuw op de SSD is geïnstaleerd zou dit automatisch moeten zijn ingesteld maar voor de zekerheid...)
 
Log, goed idee, wist nite eens dat dat bestond. Maar logisch.
Dus ben effe opzoek gegaan en heb dit gevonden. Misschien kunnen jullie daar wat mee?
winlogboek-9-12-12.jpg

Over welke SSD gaat het?
Staat defragmenteren uit voor de SSD?
(Als Windows nieuw op de SSD is geïnstaleerd zou dit automatisch moeten zijn ingesteld maar voor de zekerheid...)
Ik heb er zelf niet veel aan gedaan, werd geinstalleerd bij het ingebruik nemen.
dus als je aangegeeft, waar ik het een en ander kan vinden, dan kan ik je antwoord geven.
Liesbet

Hoe staat de energiebeheer ingesteld?

Gebalanceerd staat aangevinkt.

en dank voor de tip over de tweaking software. ga ik zeker proberen.
Liesbet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
LiesbetZ zei:
Laatste keer liep ie na 45 minuten weer vast. Ik heb even gewacht en het scherm sprong eerst op zwart en toen verscheen er heel kort een blauw scherm met een mededeling over een onverwachtte fout.
Hij ging al snel over tot een reboot en bleef hangen met een zwart scherm en de volgende mededeling:
"Reboot and select proper Boot device or Insert boot media in selected Boot device and press a key"
Door dat blauwe scherm uit te lezen, kunnen we ook meer te weten komen over het probleem...
Windows start opnieuw op bij een systeemfout zoals een blauw scherm.
Schakel dit uit zodat je tijd hebt om de foutmelding te lezen.

Windows 7 & Vista

Combineer [Windows-toets+r] -> typ: control sysdm.cpl,,3
Klik op Instellingen in het vak Opstart- en herstelinstellingen

Haal het vinkje weg bij De computer automatisch opstarten
 
Je zou hem eens uit kunnen schakelen om te zien of daar het probleem zit/zat.
 
@Dorado
Gedaan en nu maar wachten tot ie weer de fout in gaat.
ik meld me weer, als ik bericht heb.
Liesbet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Hij had ook een Medion PC en precies na een uur crashte zijn PC. Door de firmware van de SSD te updaten was het probleem opgelost. Hoe je dat moet doen moet je mij niet vragen:eek:!
 
Daar ben ik weer.
Helaas geen blauw scherm gezien. Na 15 minuten naar een vastgelopen scherm gekeken te hebben heb ik 'm maar weer met de grote aan en uitknop een herstart gegeven. Hij begin vast te lopen om 16:19 en op 16:21 zat ie echt helemaal vast. de klok liep ook niet meer. Om 16:42 dus maar weer die herstat gegeven.
in het logboek gekeken, maar de daar zit een groot gat in de mededelingen. Er staat een log tussen, die helemaal blanco is en ook geen tijd en datum heeft. Ben bang, dat we die juist moetne hebben.
Liesbet

Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Hij had ook een Medion PC en precies na een uur crashte zijn PC. Door de firmware van de SSD te updaten was het probleem opgelost. Hoe je dat moet doen moet je mij niet vragen:eek:!
goede tip, ben gelijk naar de medion-page gegaan en heb daar aan de support afdeling een update voor de firmware aangevraagd. Liesbet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een update.
Firmware voor SSD werd niet geleverd door Medion.

Gisteren een recovery (F11) uitgevoerd, dus een fris nieuw Windows7 geinstalleerd en het probleem blijft. Dus de conclusie is, het is hardware. En ga ie ter reparatie naar Medion.
Dank iedereen voor het meedenken.
 
Het ligt inderdaad aan de firmware van de SSD.
Nadat je computer 5184 uur aan heeft gestaan, springt hij in de fout. Je moet hem dan uitzetten en weer aanzetten en dan kun je weer 1 uur werken en dat blijft zich daarna herhalen.

Via Product change Note 30609 heeft Micron dit bekend gemaakt en firmware revision 0309 beschikbaar gesteld.
Inmiddels zitten we op revision 000F.

Dit probleem zal waarschijnlijk optreden bij ALLE PC's die in december 2011 bij de ALDI in de aanbieding zijn gekocht (Medion MD8815 ofwel Akoya P5365 D).


Van Medion kreeg ik de volgende link om die te downloaden en te installeren:

http://cdn.medion.com/downloads/software/fwup_mic_c400.exe

Daarna werkt alles weer als een zonnetje.

Succes
Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan