vastlopen pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter beya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

beya

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
hallo kan iemand mij helpen??
ik speel graag op spelpunt.nl, de laatste tijd als ik rummy speel, met 4, staat op een gegeven ogenblik mijn hele pc vast. Spelpunt zegt dat rummy met 4 nogal zwaar is, maar weet geen oplossing.
nu ben ik er sinds gister achter dat de pc ook vast loopt als ik norton av 2004 een hele scan laat doen.
na het scannen van tussen de 62000 en 74000 files is er geen beweging meer in te krijgen.
online virusscannen: geen virus gevonden
hitman pro gaat helemaal goed.
norton av opnieuw installeren heeft ook niet geholpen.
de updates doet ie super, maar met de scan loopt ie vast.
de laatste hele scan is geweest op 27 maart 2005.
ik dacht zet een herstelpunt terug van 25 maart of zo, dan is alles weer oke, maar ik kan geen enkel herstelpunt terugzetten.
dit gaat mijn petje te boven hoor.
alvast hartelijk bedankt voor het helpen nadenken en misschien voor de hulp
Beya

Probeer een systeem herstel vanaf windowsxp cdrom.

Scan is in veilige modus.
Het vast lopen van je spel kan wezen dat je systeem het niet aan kan.

vastlopen pc2

ik kan niet in veilige modus opstarten.

en als ik een herstelpunt maak vanaf de xp cd-rom, ben ik dan alles kwijt wat er is geinstalleerd???

tnx voor de snelle reactie allebei

XP installeren/repareren vanaf de bootable Windows XP-CD

N.B. U moet wel in het bezit zijn van de originele XP-CD (HomeEdition of Professional) van Microsoft, want met een zgn. 'Recovery-CD' van uw Computer-leverancier werkt dit niet.
Allereerst moet u even de "Bios" induiken. Doorgaans komt u daar door direct na het aanzetten van de computer op de "Del-toest" te hameren (Soms echter een ander toets bv. "F1").
Ga op zoek naar de BOOT-volgorde (meestal A,C,CDRom of C,A,CDRom) en wijzig deze zodanig dat het CDRom-station het éérste bootdevice wordt.
Leg voordat u de Bios afsluit via "Save & Exit" (of F10) en de computer zal gaan herstarten. de XP-CD in de juiste CD-lade en sluit deze.
De computer zal nu proberen te booten vanaf de CD. Er verschijnt de volgende mededeling op uw scherm : "Druk op een toets als u de Computer vanaf cd-rom wilt opstarten". Dit moet u wel snel doen anders zal de computer de CD overslaan en alsnog vanaf de harde schijf gaan opstarten.
Nadat u op een toets heeft gedrukt verschijnt eerst de mededeling: "De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" en daarna verschijnt het blauwe scherm " Windows Setup". Onderaan het scherm ziet u twee mededelingen, waar u in dit geval niets mee moet doen: "Druk op F6 om een niet-Microsoft SCSI/RAID-stuurprogramma te installeren" en even later "Druk op F2 voor automatisch systeemherstel". Niets doen en rustig afwachten.
Vervolgens ziet u dat er de nodige bestanden worden geladen en dan verschijnt er een nieuw scherm, waarop u drie keuzen krijgt:
Druk op 'Enter' voor het installeren van Windows-XP
Druk op 'R' om de installatie van Windows-XP te repareren
Druk op 'F3' om af te breken.
Wanneer u hier zou kiezen voor de 'R', dan komt u terecht in de zgn. 'Recovery Console', daar heeft alleen een gevorderde gebruiker iets aan. Men moet dan nl. de bruikbare commando's kennen die ingetypt kunnen worden (bv. 'fixboot' om de bootsector te repareren); het is dus géén automatisch systeemherstel. U drukt gewoon op . Er verschijnt dan eerst een scherm "Windows XP Licensing Agreement" dat u door een druk op 'F8' kunt passeren, waarna u een overzicht krijgt van uw partities. Controleer of uw huidige installatie van XP in het vak is geselecteerd.
Zo niet selecteer die partitie waarop XP staat, welke u wilt laten repareren en druk op de 'R'-toets.
Werkt dat niet dan 'Enter'. Let erop dat u XP in dezelfde map laat installeren als voorheen het geval was.

Succes !

tnx SJJ maar..............

kan het hele verhaal volgen.
maar de laatste als de goede pertitie is geselecteerd werkt de r toets niet , als ik enter geef zegt ie snel installeren of gewoon of stoppen.
er staat ook dat als ik voor installeren kies, ben ik al mijn gegevens kwijt.
wat moet ik doen, die wil ik niet kwijt.
wilt u nog een keertje helpen, ben erg blij met de hulp tot nu toe
is heel duidelijk

Beya

Wanneer u hier zou kiezen voor de 'R', dan komt u terecht in de zgn. 'Recovery Console', daar heeft alleen een gevorderde gebruiker iets aan. Men moet dan nl. de bruikbare commando's kennen die ingetypt kunnen worden (bv. 'fixboot' om de bootsector te repareren); het is dus géén automatisch systeemherstel.

Kun je ook niet in de recovery console komen:?
Als dat wel lukt doe dan eens chkdsk /f en start dan eens opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan