vastlopen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hoi , mijn computer loopt erg vaak vast, maar als ik er een tafelventilator naast zet 1 of hooguit 2 x per dag maar eerst echt veel vaker (het vastlopen). Wat moet ik nu doen?

Je systeem openmaken en alles (VOORZICHTIG) goed stofvrij maken.

Start daarna de PC op terwijl deze nog open is en kijk of alle fans nog goed draaien

Het is stofvrij...hoe controleer ik de fans want dat zou ik echt niet weten. thx :thumb:

Gedwoon terwijl de kast open is de computer aanzetten en kijken of alle ventilatoren die je ziet draaien

Het zou heel goed kunnen dat er een berg stof zit tussen het koelblok en de ventilator van je processor. Wat voor moederbord en processor heb je?

Zit het koelblok ook nog goed stevig op de processor? Deze is niet heen en weer te bewegen?

De koelblok zit goed vast. Bedankt, gr. hier de info:

Processor : Intel Celeron D 330 @ 2666 MHz
Mainboard : MSI P4M266-8233

Leuk dat je ons na alle berichten ook even op de hoogte brengt:rolleyes:

Zeg Knager,
Wij kunnen van afstand niet zien of het al is opgelost of niet.
Je zegt wel, ik hoor niets meer, maar wij dan?
Ik kan in mijn glazen bol kijken
post511173552805se6.gif
, maar ik denk niet dat ik veel kan zien.

Dus...alles is stofvrij, koelblok zit goed,
is je airflow in orde?
Misschien dat je kunt kijken met Everest of je pc niet te warm wordt en laat even weten wat de temps zijn.

Dat snap ik wel, maar het is toch jammer dat zo iemand dan niet begrijpt dat wij hem proberen te helpen en verder ook niets laat horen.

Toch?

Dat snap ik wel, maar het is toch jammer dat zo iemand dan niet begrijpt dat wij hem proberen te helpen en verder ook niets laat horen.

Toch?

Ik wil geen oorlog maken om zoiets kleins maar als het opgelost zou zijn zou ik het toch zeker wel vermelden en/of op de 'probleem opgelost' geklikt hebben of zit die knop er voor niets :eek:

(sorry als ik fout zat)

de temperaturen zijn :

Processor Temperature : 52 °C
Mainboard Temperature : 39 °C
Hard Disk Temperature ST340014A 45 °C

Het moet wel met de temp te maken hebben want hij loopt niet meer vast als ik de ventilator ernaast zet.

De temp met ventilator ernaast is :

Processor Temperature : 62 °C
Mainboard Temperature : 29 °C
Hard Disk Temperature ST340014A 29 °C

Hoi,
De temp van de processor is natuurlijk helemaal niet goed.
Ik had laatst ook een topic geopend omdat mijn processor ook 52 graden was en uitlipe naar 56 graden terwijl de pc niets aan het doen was.

Ik heb een nieuw koeler met fan gekocht, moet die er nog opzetten.

Kan het zijn dat bij jou de koeler er toch niet goed op zit, of dat de koelpasta niet goed meer is (hoewel ik zelf niet weet of dat uberhaupt mogelijk is)

Dit zijn mijn graden bij de pc die beneden staat, om even een vergelijking te maken.
moederbord 27 graden
CPU 42 graden
HD 39 graden

Even wachten op anderen die iets meer hier van weten.

Wat mij opvalt is dat de temperatuur van de processor mét ventilator hoger is dan zonder.

Ja, dat viel mij ook op, mar ik bedacht mij dat het wel eens een typefout kon zijn.
We zullen het horen, hoop ik.

Heej,

dat koelpasta zal best niet goed kunnen zijn. Maar ja ik weet ook niet hoe dat precies zit, maar ik zag toen en na paar weken weer stof/en zwart plakspul. Het is géén typfout, ik denk dat de pc toen meer draaide of langer aanstond. Hoe duur kost een nieuwe koeler met fan gemiddeld ? Wat kan het nog meer zijn? Groetjes :thumb:

Wat mij opvalt is dat de temperatuur van de processor mét ventilator hoger is dan zonder.

Dan denk ik komt dat doordat hij die ventilator zo gezet heeft, dat de airflow natuurlijk dan ook niet meer optimaal is. Of zo iets.

Ik heb het idee dat je nieuwe koelpasta er op moet doen, of gelijk een nieuwe cpu koeler + fan.
In de topic van mij, zal zo even kijk waar die staat, staan links naar cpu koelers.
Ik zelf heb er een gekocht bij ikbenstil.nl, maar je moet goed weten welke je nodig hebt.
Dus de socket moet je weten.

Link naar mijn topic:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=292781

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan