Vastlopen/problemen windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry89

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2012
Beste mensen,

Mijn laptop loopt af en toe helemaal vast. Vooral tijdens zware belasting (o.a. tijdens games/premiere pro). Ik heb al veel fora afgezocht en een aantal dingen geprobeerd maar het blijft maar gebeuren. Nadat het vanavond weer gebeurde tijdens een potje age of empires 3 met een paar vrienden heb ik maar besloten om actie te ondernemen en hier om hulp te vragen. Ik heb mijn laptop pas geleden gekocht (juni), en heb er aardig veel geld voor betaalt omdat ik er zeker van wou zijn dat ik normaal (de nieuwste) games kon spelen en foto's/video's kon bewerken. Nou heb ik verder ook regelmatig problemen met oudere games, die de laptop makkelijk aan zou moeten kunnen. Als ik alleen al in het logboek kijk zie ik zoveel foutmeldingen dat ik er moedeloos van wordt.

Alle drivers zijn up-to-date.

Hieronder wat extra informatie:

Vastlopen tijdens games:

- De laptop bevriest compleet en de enige manier om hier uit te komen is door de aan-/uitknop een aantal seconden in te houden. Ook word hier geen melding van gemaakt in het logboek. Datgene wat er wél in staat heb ik hieronder geplaatst (bijlage)

Problemen met games:

- Spel loopt in slow-motion en is niet normaal te spelen (hitman:bloodmoney)
- Spel vliegt er regelmatig uit. (aoe3+cod4)

Problemen volgens logboek (paar van vanavond + oudere):

Knipsel3.PNG

Knipsel2.PNG

Deze zie ik ook vaak terug komen:

Knipsel4.PNG

Mijn systeem:

Knipsel1.PNG

Als iemand kan helpen zou mooi zijn! Alvast bedankt in ieder geval!

Groeten

Laatst bewerkt:
aan de specificaties van je processor te zien zou je laptop hier geen problemen mee moeten hebben.
heb je al geprobeerd om je computer op fouten te controleren etc.

Ligt er aan welke controles je precies bedoelt? Uit de 'normale' scans zoals virus,- software-, hardware en registerscan komt niks uit voort in ieder geval.

Laatst bewerkt door een moderator:
Getest tijdens 20 min Hitman:Absolution, die game is net vandaag uitgekomen en zou het ook perfect moeten doen op mijn laptop. Alle (intro)filmpjes in de game lopen met een stotter om de 2 sec, daarnaast ziet het spel tijdens een gewoon level er subliem uit, maar tóch kun je niet normaal spelen. Alle bewegingen van de hoofdpersoon en overige personages in de game gaan in slowmotion, héél irritant. Heb alles al op low gezet, maar het probleem blijft zich voordoen.

Hier de temperaturen tijdens het gamen net:

Knipsel5.PNG

Melding van computer met de knop uitzetten is de "kernel-power 41 (63)" melding.

De temperaturen zijn voor een laptop wel oké.

Kijk eens voor een andere driver voor je videokaart.

Heb nieuwste nvidia driver geïnstalleerd. Hitman:Absolution draait als een zonnetje nu.

Maar het probleem blijft zich nou alleen in Windows voor doen. De vensters minimaliseren en maximaliseren allemaal in slowmotion. Heel vreemd. Alsof het gehele systeem in slowmotion draait. Zijn meer mensen met een Dell laptop met dit probleem zag ik net : http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/19438152.aspx?PageIndex=1

Heb je de oude driver eerst verwijderd ?

Nee, moest dat dan? Werkt in ieder geval nu. Op de andere problemen na in ieder geval ;)

Schone installatie is beter, als daarna de problemen nog blijven moet je vrees ik contact opnemen met Dell.

Aangezien de problemen nog niet weg zijn gegaan heb ik inmiddels contact gehad met Dell.

Thank you for the results.

Could you please download and install the latest version of Dell Support Center and let me know if you still receive RTC accurracy test in PC Checkup?
You can download it here:
http://www1.euro.dell.com...c?c=nl&l=nl&s=gen

If you still have that error, we will arrange the motherboard replacement. As you have the Next Business Day support, I will send you a technician in order to fix your computer. The technician should contact you by phone on the next workday after I booked the service for you. You can await the visit of the technician day after you confirm us your address or location of the PC. If you prefer a visit on a particular date, please let me know, I will arrange all necessary.

To be able to book for you the service, please send me the full address where the service intervention should be realized (working days between 09:00 - 17:00, no problem with sending you a technician even to your workplace / school / hotel etc.) and two phone numbers (Cell phone should be one of them) on which you are reachable the whole day.

Ik krijg dus een nieuw moederbord waarschijnlijk. Ben benieuwd.

Moederbord is vanochtend vervangen door Dell. Ik ga vanavond testen of het probleem opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan