Vastlopen van pc door gamen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB86
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JB86

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2005
Sinds een paar weken heb ik NFS carbon. Deze werkte prima (op high settings) totdat ik gister opeens een probleem kreeg:
- mijn beeld werd zwart en er ging een klein schermpje van mijn TFT-scherm over het beeld dat iets niet werkte (foutmelding weet ik niet meer)
- het geluid loopt vast met een bepaalde toon dat je blijft horen
- niets doet het meer (ctrl alt delete ook niet)
- na rebooten, op het moment dat ik wil inloggen in mijn account krijg ik weer een zwart scherm
- tijdens dit rebooten zie je altijd even zwarte schermen, deze waren niet volledig zwart maar hadden witte stippen erin
- ik rook een beetje een brandlucht (tosti-achtig :p)
na 10 min. wachten pc weer aangedaan en hij deed het weer prima

vandaag ben ik het maar weer eens gaan proberen (NFS carbon op medium settings) en kreeg ik hetzelfde probleem (mijn TFT-scherm gaf aan dat hij geen signaal meer kon ontvangen), alleen heb ik maar meteen de pc uitgedaan en ff paar minuten gewacht, waarna hij het weer gewoon normaal deed. Alleen zag ik wel in "Everest" dat de temp. van mijn GPU op de 100 graden zat :shocked:, waarna deze weer na enige tijd constant op 65 graden ging draaien (deze temp. is in het jaar dat ik deze videokaart heb ook steeds meer toegenomen).
Ik neem aan dat dit probleem wordt veroorzaakt door mijn videokaart, heeft het nut om een andere GPU-fan erop te zetten of is er toch iets niet goed met de videokaart.

Ik heb de volgende videokaart van een jaartje oud:
ATI Radeon X850 Pro

Laatst bewerkt:
Heb je de fan en koelblok van je videokaart al eens voorzichtig stof vrij gemaakt? Asl je toch bezig bent, doe die van je processor ook.

Let op,
Eerst je zelf ontladen van statische electriciteit, door even een onbeschilderde verwarmingspijp aan te raken.

Schoonmaken met een schone verf kwast.

aaaah, kijk
ik heb ff al mijn fans gestofzuigd, hierdoor is mijn videokaart nu standaard 51 graden, ff wat beter
ik dacht dat dit niet zoveel zou uitmaken, maar dus wel, thanks (Y)
ik hoop dat dit een beetje een normale temperatuur is voor een videokaart

Laatst bewerkt:
heey nog badankt he allemaal heb al de geluidskaart maar ga morge verder moet weer vroeg op om naar school te gaan
greets en bedankt gino

ik heb eens geprobeerd de driver van de geluidskaart te instaleren maar dan zegt ie cannot open key

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan