Vastlopen windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicolientje 12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Mijn computer loopt in toenemende mate vast op de meest ongelegen momenten. Ik heb de laatste tijd geen nieuwe programma’s geïnstalleerd.
Mijn antivirusprogramma ( mcAfee) vind geen virus. Hitman pro: vind geen bijzonderheden.
In de logboeken ( systeem en toepassingen) vind ik onderstaande foutmeldingen.
Met systeemherstel heb ik de PC teruggezet zonder effect.
Het maakt niet uit welk programma ik uitvoer.

Wat kan ik doen om het probleem op te lossen?

Bijlagen

Welkom bij de Helpmij !

Misschien helpt dit je verder?

Daarnaast : hoe ziet het "apparaat" scherm binnen "systeem" er bij jou uit? (uitroeptekens / cirkels met kruizen erin?)

Laatst bewerkt:
Heb je misschien niet onvoldoende virutueel geheugen???????????

Of je hebt er teveel programma's op staan. Maar natuurlijk kan het een vorm van spyware zijn. Heb je hitmanpro laatst nog geupdate?????

misschien eens een andere anti spyware gebruiken??? ad-aware of spy bot search and destroy???

veel succes:thumb:

Welkom bij de Helpmij !

Misschien helpt dit je verder?

Daarnaast : hoe ziet het "apparaat" scherm binnen "systeem" er bij jou uit? (uitroeptekens / cirkels met kruizen erin?)

Alvast bedankt.

Apparaatbeheer geeft geen foutmeldingen.

Bij het logboek toepassing vind ik de volgende Events ID foutmeldingen
Bron Event ID
McLogEvent 5008
LoadPerf 3012 en 3011

In logboek Systeem
DCOM 100010 en 10005
Win defend 2004
DHCP 1002 en 2004

Ik ga maar eens zoeken met google. Voor een digibeet echter geen makkelijke opgave.

Nee, idd. maar met adviezen zoals je die op de Helpmij krijgt, wordt het mogelijk alleen maar gemakkelijker?

Heb je misschien niet onvoldoende virutueel geheugen???????????

Of je hebt er teveel programma's op staan. Maar natuurlijk kan het een vorm van spyware zijn. Heb je hitmanpro laatst nog geupdate?????

misschien eens een andere anti spyware gebruiken??? ad-aware of spy bot search and destroy???

veel succes:thumb:
Bedankt voor je reactie

Hitmanpro wordt bij gebruik automatisch geupdate en maakt gebruik van ad-aware en spy bot search en destroy. Ik verwacht niet dat spyware de oorzaak is.

ik akn niet de foutmeldingen precies zien wat ze aangeven als je nou is nog een keer een screenshot van maakt en neerzet in een word document liggend en dan alle tabladen groot genoeg maken zodat ik alles kan lezen.
En oplossing anders register terug zetten naar default. Via recovery console als dit niet werkt zit er niks anders op dan opnieuw formateren en instaleren

ik akn niet de foutmeldingen precies zien wat ze aangeven als je nou is nog een keer een screenshot van maakt en neerzet in een word document liggend en dan alle tabladen groot genoeg maken zodat ik alles kan lezen.
En oplossing anders register terug zetten naar default. Via recovery console als dit niet werkt zit er niks anders op dan opnieuw formateren en instaleren

Als je nu gewoon de pagina in Word op landscape (liggend) zet en je vegroot daarna de afbeelding, is het e.e.a. prima te lezen! :rolleyes:

uhu maar je moet de tabladen van die problemen vergroten zodat ik de hele lap tekst kan zien

Sinds gisteren is mijn PC 4 keer vastgelopen. Zelfs Ctrl/Alt/Delete werkt dan niet.
Ik kreeg de volgende foutmeldingen. Mischien kun je me daarin adviseren. Op internet kom ik er toch niet goed uit.

1002: De IP-adreslease 192.168.0.2 voor de netwerkkaart met netwerkadres 0011113E4B23 is geweigerd door de DHCP-server 0.0.0.0. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.

10010: De server {C7E39D60-7A9F-42BF-ABB1-03DC0FA4F493} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd

10010: De server {0FE38286-7E18-44C5-902E-DF07775BB705} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd

10005: DCOM kreeg foutmelding '%1084' bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten '' om de server {1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} te start

10005: DCOM kreeg foutmelding '%1084' bij het starten van de netman-service met de argumenten '' om de server {BA126AE5-2166-11D1-B1D0-00805FC1270E} te starten

Heb jij wel op het onderstreepte woordje "dit" geklikt in mijn bericht van gisteren (17.06 uur?)

Onder dat woordje zit namelijk informatie..................

Laatst bewerkt:
Mijn computer loopt in toenemende mate vast op de meest ongelegen momenten. Ik heb de laatste tijd geen nieuwe programma’s geïnstalleerd.
Mijn antivirusprogramma ( mcAfee) vind geen virus. Hitman pro: vind geen bijzonderheden.
In de logboeken ( systeem en toepassingen) vind ik onderstaande foutmeldingen.
Met systeemherstel heb ik de PC teruggezet zonder effect.
Het maakt niet uit welk programma ik uitvoer.

Wat kan ik doen om het probleem op te lossen?

Het is niet de opzet om via de quote knop te reageren maar gewoon via de optie reageer op vraag. Is trouwens zelfde als in de startpost. Het is ook niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn vraag. Je kan hiervoor zelf een topic starten.
Daarnaast is het topic uit 2008, omdat het al wat ouder is gaat er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan