vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
396
Regelmatig krijg ik bij het afsluiten van mijn PC een blauw scherm met
Fatale uitzondering op OD FFFF:0000FFFF
IK kan hem dan alleen resetten en dan de hele procedure van scannen enz. 5x per dag is niks . Dit gebeurt vooral bij het spel Counter Strike
 
algemene beschermingsfout

Ik ben er achter dat het een algemene beschermingsfout is, maar dan heb je het ook wel zon beetje gehad. Poeh wat een verhalen. Ik zou echt niet weten waar ik FFFF:0000FFFF kan vinden en wat dan te doen. Het enige wat ik er uit kan halen is dat ik een schone boot start kan doen met System Configuratie Utilities. Ik heb OS Wse
Ben ik op de goede weg?
 
vastlopen in blauw scherm!

Het heeft even geduurd , ik was een weekje weg! Probleem doet zich nog steeds voor hoewel minder vaak. Ik heb nu ook regrun in allerlei opties uitgevoerd.
Wat betreft het geheugen kom ik er niet goed uit. Waar moet ik dan iets in aan passen. IN DE BIOS??
 
blauw scherm

Op een andere site had men het erover dat dit met het virtueel geheugen te maken had? Ik heb dat opgezocht en onder apparaatbeheer vind ik 11458 MB virtueel geheugen. Heb geen idee of dit er iets mee te maken heeft.
 
Dat klopt. Met zelf beheren van virtuele geheugen heb je minder kans op vastlopers en de PC gaat wat sneller werken.
Voor de goede gang van zaken moet je wel zorgen dat sommige mappen regelmatig schoongemaakt worden. Hiervoor kun je bijv. bij Extra/Internet Opties/Geavanceerd een vinkje zetten bij: De map met tijdelijke internet bestanden leegmaken wanneer de browser wordt afgesloten.
Betreffende virtuele geheugen, in jou geval beheerd Windows deze. Om deze zelf te beheren ga eerst een stapje terug naar: System tabje Prestaties.
Hier staat (bovenaan) je geheugen.
Als voorbeeld deze kan zijn 256 MB RAM (dit is voorbeeld dus bij jou kan anders zijn).
Je gaat via tabje virtueel geheugen 1 stapje verder.
Je klikt op virtuele geheugen zelf opgeven (dus niet Windows).
Je hebt daar een min. En een max. vakje.
In het geval van mijn voorbeeld (256 MB RAM) vul je in beide vakjes 750.
Volgens deskundigen gaat het om 3x de geheugen.
Bevestig met OK. Je krijgt een waarschuwing. Weer OK. Daarna gaat PC opnieuw opstarten.
That’s it.
Falco
 
GEHEUGENPROBLEEM!

Ik heb het uitgevoerd. Ben benieuwd of het helpt! Ik laat het weten.
Bedankt.
 
Graag gedaan:D
Ik hoop dat het werkt.
Houd regelmatig de PC schoon. Maak een gewonte van om na het interneten het volgende op te schonen:
Ga naar mapje Windows en maak de inhoud van de volgende mapjes schoon=
-Cookies
-Geschiedenis
-Temp
-Temporary Internet Files
Let wel op: als je wat download, doe deze nooit in het mapje Temp, zodat je niets kwijt raakt als je de inhoud gaat wissen.
Groetjes
Falco
 
Oke, heb alles op deze wijze ingesteld. Ook wekelijks in taakplanner defragm.
Tot nu toe nog geen probleem ondervonden.
 
Fatala uitzondering met blauwe scherm meestal zijn Geheugen fouten het betekend dat een van de geheugen banken op jou moederboerd stuk zijn.

groetjes
 
foutmelding

Ik heb te doen met een gelijkaardig probleem.
Twee computers win98-win XP verbonden via een router.
Wanneer ik afsluit krijg ik telkens de fatale foutmelding (win98) waneer ik echter de computer (win98) ontkoppel van de router is er geen enkel probleem.
Sugestie?
 
fatale uitzondering

Het probleem bleef zich voordoen. Ik heb uiteindelijk het spel counterstrike verwijderd en dat helpt tot nu toe. Ook mijn modeminstelling van girotel wijzigde steeds en alleen herstarten zette alles weer goed, ook dat probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Hoe kan dit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan