vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen01

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Hallo allemaal,

Al enkele maanden zit ik met een probleem.
Mijn computer liep bij zware 3d programma's vast. Het scherm bevroor en ik kon niks meer, alt+tab, ctrl alt del helemaal niks. Het was geen groot probleem aangezien ik toch een nieuwe 3d kaart had besteld en ik dacht dat het de grafische kaart wel moest zijn. De niuewe kaart heb ik zojuist binnen een club-3d 7800GS en je raadt het al, nog steeds hetzelfde probleem. Dus de videokaart kan het defect niet veroorzaken.
Ik zal nu zo goed mogelijk omschrijven want het is uiterst vaag wat ik heb en nog nooit zoiets meegemaakt, hardwarematig gezien dan.

Mijn systeem is als volgt:
p4 3,0
2 gig DDR 400 geheugen
2 hardeschijven
club 3d geforce 7800GS grafische kaart
350 Watt voeding
Mobo: Asus p4s800d-x

De computer loopt nooit vast onder windows of wat dan ook.
Alleen bij zware 3d programma's komt het probleem voor.
De videokaart kan het absoluut niet zijn.
Als ik een zware game opstart en ik stel de hoogste grafische waarden in dan loopt het gehele systeem soms al na enkele seconden vast. Maar zet ik alle grafische waarden op extreem laag dan heb ik totaal geen last meer van het probleem.....
Waar zit het probleem? Ik heb totaal geen idee meer.
Bij voorbaat dank voor wie mij kan helpen!

Het gaat om zware games zoals battlefield 2 en company of heroes
Met hoge settings lopen deze games vast, met lage vrijwel nooit

Wat voor merk voeding heb je? 350Watt is erg aan de krappe kant, zeker als het geen A-merk is.

is toch ergens een proggie voor om dat te testen?
las het bij tweakers dacht ik.

Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar een geschiktere sectie.

Misschien een radical test maare, kan ik testen of het inderdaad mn voeding is door er tijdelijk mn secondary harde schijf te ontkoppelen. Zou dit genoeg Watt vrijmaken om zeker te weten of het wel of niet mn voeding is a 350 Watt?:evil:

Op wat voor Wattage kom je uit als je deze tabel invult?
En wat voor merk voeding had je ook alweer zei je?

Je moet er niet aan twijfelen, je voeding is te licht. Voor een game-computer, zoals jij waarschijnlijk hebt, heb je algauw een voeding nodig van 450 - 500W. Vul de lijst van Frisian maar eens in.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan