vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

achmea

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Ik kan mijn computer wel in de veilige modus opstarten, dan doet alles het (ook internet). Als ik de computer gewoon opstart dan loopt hij vast. Ik kan mij wel aanmelden, krijg pictogrammen, doch vervolgens loopt ie vast en doet ie niets meer. Ik heb al een paar keer systeemherstel uitgevoerd in de veilie modus, doch ook dan doet ie niets meer. Ra, ra,

Dit kan van alles als oorzaak hebben.
Eerste stappen:
- Draai een virusscan en malware scan in safe-mode
- Heb je overgeclocked? Zo ja, BIOS naar default zetten (Desnoods nieuwe versie flashen)
- Word al hardware goed herkend? Ga naar de BIOS en check het volgende:
+ CPU
+ RAM
+ HDD
- Doe eventueel een RAM check (Download Hirin's Boot CD desnoods even, staan veel tools op)
- Welke software heb je als laatst geinstalleerd?

Als bovenstaand geen oplossing bied dan kan je Windows opnieuw installeren.
Als je na de reinstall geen last meer hebt van het probleem dan is het een software probleem.
Heb je er dan nog steeds last van, dan hardware matig.

Hoi,
ga naar run>msconfig>opstarten en vink tijdelijk alles uit.
Herstart en begin 1 voor 1 (telkens herstarten) alles weer aan te vinken te beginnen met je internetsecurity e/o antivirusprogramma.
Dan komt wss de boosdoener vanzelf boven water.

Laatst bewerkt:
Als je in veilige mode opstart dan start de pc met het absolute minimum aan drivers en programma's. Als het dan wel werkt is het een achteraf geïnstalleerd programma of driver wat de boosdoener is.
Inderdaad - het kan een uitzoekerij zijn om er achter te komen wat nou precies de oorzaak is; alles uit zetten en stuk voor stuk weer aan zoals Mik al voorstelt.

Je kunt ook alles waar je de programma's van hebt (en dus ook zo weer kan installeren) eens verwijderen, de-installeren en als je pc op een gegeven moment weer werkt, eerst opschonen met b.v. CCleaner, voordat je alles weer gaat installeren.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan