Vastlopend programma (Appl. Hang)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb Adobe Elements 3 geinstalleerd op mijn Vista laptop. Het (legale originele)programma loopt na openen altijd meteen vast nog voordat ik enige handeling heb uitgevoerd. Volgens het logboek gaat het om Application Hang. Ik heb het programma ook op mijn XP staan en daar geeft het geen probleem. Het samen hiermee geinstalleerde Adobe Photoshop Elements 5 geeft ook geen probleem. Wat te doen? (Ik heb al geprobeerd om Elements3 over te zetten naar de XP-modus maar dat helpt niet)

uitvoeren als admin?

opnieuw installeren helpt ook niet?

Heb je de updates geïnstalleerd? De orginiele versie was uit vóórdat Vista op de markt kwam.

2x helemaal opnieuw geinstalleerd, helpt niks en er verandert niks. Het loopt iedere keer op exact dezelfde manier vast op het moment dat het programma geopend is. Ik kan niets anders doen dan via taakbeheer afsluiten. Nee, ik heb nog geen updates binnengehaald, dat zal ik dan eerst maar eens doen. In het programma zit een updatebutton als ik het goed heb maar daar kom ik ook niet bij want dan istie al vastgelopen....zal eens gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
Volgens Adobe was de oorspronkelijke versie mogelijk niet Vista proof en kun je gratis updates / patches binnenhalen.

Tja, toch nog wel een beetje digibeet denk ik.......ik heb inderdaad een essentiele update gevonden van Adobe voor Vista. Handmatig gedownload (heb ik nog nooit gedaan, altijd automatisch tot nu toe) en dat moet dan uitgepakt in een map naar eigen keuze. Ik heb maar de map genomen waar het programma inzit (Adobe premiere in de Program Files). Opnieuw opgestart maar het werkt in ieder geval nog niet. Het loopt nog steeds vast , maar nu op een iets later moment. (en nog steeds met dezelfde foutmelding in het logboek). Moet ik iets anders doen met de download?

Ha, op Adobe zelf een handleiding voor de downloads gevonden. De download moet ook handmatig als administrator geactiveerd worden. Dat ging goed totdat......".kan de installatie niet voortzetten omdat de downloads alleen in Japans, engels etc. beschikbaar zijn, u heeft het programma in het Nederlands geinstalleerd" Nou, dan maar kiezen voor een engelse her-installatie, gewoon weer opnieuw beginnen maar we komen er wel......

Hèhè, gelukt met de update......hoe moet dat met de gemiddelde nog grotere leek die zo'n programma koopt en niet geinformeerd wordt dat het niet Vista-compatible is?

Als die een paar jaar geleden het product heeft gekocht, dan moet íe toch echt wel in een "ei" hebben gewoond als íe denkt dat anno 2008 die software met een splinternieuwe Windowsversie "zomaar" gaat werken.

Maar ik kocht het pas vorige week, redelijk geprijsde combinatie-aanbieding van een grote winkel omdat er intussen een nieuwe versie is die ik niet direct nodig vond...er stond alleen op dat XP de minimale vereiste was..en omdat ik nogal haast had omdat ik persé iets op tijd wilde produceren voor een gelegenheid had ik ook geen tijd om me grondig in al die programma's te verdiepen. Kun je daar bij de winkel nou over gaan klagen? (Nou ja, bij mij werkt hij nu perfect gelukkig)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan