vastlopende 3D film

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

Sinds een week heb ik een 3D televisie.
Ik heb nu een aantal 3d's films gedownload (mkv) waarin de ondertiteling al in de mkv bestand zit verwerkt.
Als ik de film zonder ondertiteling afspeel dan gaat het goed.
Echter als ik de ondertiteling activeer dan loopt het beeld vast en krijg ik een melding dat het bestand niet af te spelen is.

Het gaat om een panasonic 3d televisie type tx-l55wt50e.
Hierin zit al een mediaplayer verwerkt.

Ik heb ook een mediaplayer, de Ac Ryan HD2, maar deze ondersteund geen 3d films.

Wie o wie kan mij helpen.
Ondertiteling is toch wel prettig
 
Ik heb een hele tijd een AC Ryan PlayonHD2 gebruikt voor het afspelen van 3D MKV's. Inmiddels doorverkocht aan een vriend omdat ik graag een Mede8er wilde hebben. De AC Ryan wordt ook bij die vriend o.a. gebruikt om 3D MKV bestanden met zowel interne als externe ondertiteling af te spelen en dat gaat zonder problemen. Hierbij maakt het niet uit of die bestanden ergens in het netwerk staan of op de interne harddisk van de AC Ryan.

Het lijkt erop dat je TV geen Sub/Idx ondertiteling ondersteund. De AC Ryan doet dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de films ook via mijn acRyan geprobeert af te spelen.
Dat gaat inderdaad ook, alleen krijg ik mijn ondertiteling in de linker en rechterhoek te zien en dat is niet te lezen:D

Als ik de film start via mijn acryan krijg ik eerst twee beelden naast elkaar te zien, en dan maakt mijn tv er automatisch er een 3d beeld van.
Alleen neemt de televisie blijkbaar de ondertiteling niet mee. Balen:(
 
Dan zit er kennelijk geen 3D ondertiteling in die bestanden. Als je externe SRT bestanden hebt dan kun je die zelf converteren naar 3D ondertiteling met het programma 3D Subtitle, dat gebruik ik er zelf ook voor:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=120118

De SRT bestanden kun je voor iedere film wel downloaden, ik mag hier alleen niet aangeven hoe en waar i.v.m. de huisregels.
 
Ik weet wel hoe dat moet om een ondertiteling los van de film te krijgen.
Ik ga dat eens proberen.

Wel vreemd trouwens, download je een 3d film en dan doen ze er geen 3d ondertiteling bij.
 
Bij de meeste 3D films zit inderdaad geen 3D ondertiteling. Het SRT bestand (2D ondertitels) wordt vaak wel meegeleverd en met het programma dat ik noemde kun je die eenvoudig converteren naar 3D SBS of OU.
 
ik ga het proberen.
Bedankt voor je tip en ik zou het je laten weten of het gelukt is
 
Succes :)
Overigens zei ik "naar SBS of OU", maar dat maakt niet uit. Hij maakt er Sub/IDX van en die wordt voor beide 3D technieken gebruikt. Van de week nog gedaan voor Man Of Steel in 3D :D
 
Succes :)
Overigens zei ik "naar SBS of OU", maar dat maakt niet uit. Hij maakt er Sub/IDX van en die wordt voor beide 3D technieken gebruikt. Van de week nog gedaan voor Man Of Steel in 3D :D

Grappig, ik ben ook met man in steel bezig:D
Maar goed, het is gelukt. Alleen nog even finetunen. De letters moeten wat kleiner worden. Wat voor letter type en grote gebruik jij?
 
Ok dan :thumb:

Dit zijn mijn instellingen:
3DSUBS.jpg

Mooie actiefilm trouwens :D
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, bij mij staat de lettergrote ook op 44.
Ik zelf vind dat iets aan de grote kant. Daar moet ik nog even de juiste instelling voor zien te vinden.

Wel vreemd trouwens dat de acryan dit wel ondersteund omdat dit toch een 3d film is.
Maar ik klaag niet:D:thumb:
 
De AC Ryan doet niets anders dan een videobestand afspelen. De TV zorgt zelf voor het 3D gedeelte. Het voordeel van het gebruik van een echte Mediaplayer zoals de AC Ryan, is dat er veel meer ondersteuning is voor de verschillende filmtypes, codecs en ondertiteling. Al worden de TV's er wel steeds beter in.

Zelf heb ik kort geleden deze aangeschaft en er een 4TB disk in gezet.
http://www.mede8er.com/mede8er_product_med800x3d.html
 
Laatst bewerkt:
Nice, met die speler kan je dus echt een 3d blueray film mee afspelen.
Dat kan niet met de acryan. Dan krijg ik een melding dat 3D niet wordt ondersteund door de ACRyan. Maar met Sbs of uo gaat het inderdaad wel goed.
 
En daar gaat het nu maar even om.
Mooi dat het allemaal gelukt is :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan