vastloper fx5200

Status
Niet open voor verdere reacties.

dokkie

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Een tijdje geleden heb ik een G-force fx 5200 in mijn PC gezet, omdat mijn oude kaart (16MB) niet meer mee kon komen. Met de nieuwe kaart loopt mijn PC regelmatig vast (internet en Call of Duty) of het beeldscherm valt uit. Wel kan ik bv. Splinter Cell en Battlefield gewoon spelen.

Ik heb een 1Ghz en 384MB intern geheugen. Ik draai windows ME. Volgens de specificaties van de kaart zou ik hem moeten kunnen gebruiken. Ik heb al nieuwe drivers geïnstalleerd, maar ik kom er niet verder mee.

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Heb je de laatste versie van DirectX gedownload?
Hoe zit het met de temp van je systeem?

Geplaatst door moviestar
Heb je de laatste versie van DirectX gedownload?
Hoe zit het met de temp van je systeem?
Als het dit niet is.

Probeer oudere drivers te installeren.
Dat wil soms nog wel eens een oplossing geven.

vastlopers met FX 5200

Allereerst zou ik bovenstaande adviezen ter harte nemen.

Mocht dat niets uithalen dan zou het kunnen liggen aan een te zwakke voeding.

De GF FX reeks zuigt nl. nogal wat vermogen uit je voeding.

300 watt is tegenwoordig een minimum.

Suc6

Bovenstaande heb ik al geprobeerd. Ook de koeling is het niet. Als het de voeding is, kan ik daar dan nog iets aan veranderen ?

Je kunt overwegen om XP te installeren en te kijken wat er dan gebeurt.
Wil niet zeggen dat ME de boosdoener is maar het is wel erg gevoelig voor vastlopers.

vastlopers met FX 5200

Het is natuurlijk het beste om eerst alle eventuele software problemen uit te sluiten.

En ja het kan best zijn dat een vervuild bestuuringssysteem de boosdoener is.

Een nieuwe installatie kan dan wel eens helpen.

Indien het aan de voeding ligt dan zal je hem moeten vervangen door een zwaardere.

Dat is niet zo moeilijk en voor een paar tientjes heb je al een prima exemplaar van een goed merk.

Suc6

Ik heb al een nieuwe installatie van ME geprobeerd, maar dat helpt niet.

Ik heb gekeken naar zwaardere voeding, maar ben gewaarschuwd dat evt het mobo dan nog te weinig voeding kan geven. Ik heb een ATX MS-6340. Ik kan nergens vinden hoeveel voeding een FX 5200 nodig heeft en hoeveel mijn mobo aan kan. Enig idee of dit ook nog een probleem kan zijn ?

Voeding

Een AGP bus kan maximaal zo'n 25 Watt leveren.

Sommige kaarten (de zwaardere Nvidia's) hebben daarom nog een aparte molex aansluiting . (een stekker van de voeding moet dan op de videokaart geprikt worden)

De GF FX 5200 heeft die extra voedingsbron niet nodig.

Het probleem dat jij beschrijft lijkt me dus uitgesloten.

Dus een flinkere voeding 300 Watt is echt genoeg mits hij van goede kwaliteit is. (Enermax, Zalman, HEC)

Een nog zwaardere voeding kost niet zo heel veel meer.

Overigens hoeft het niet aan de voeding te liggen.

Foutieve Bios instellingen kunnen ook voor vastlopers zorgen.

Het gaat te ver om alle mogelijke instellingen te noemen maar kijk eens op de site van je moederbord fabrikant.

Het kan goed zijn dat daar een oplossing wordt gegeven voor je probleem. (misschien zelfs een bios update)

Maar nogmaals mocht dat allemaal niet helpen dan zou de voeding de oorzaak kunnen zijn. :)

Het duurt het langer dan ik dacht. Helaas kan ik niet al m'n vrije tijd eraan besteden. Ik heb bij de setup van XP een diagnose laten uitvoeren. De diagnose geeft aan dat er nieuwe software nodig is voor de FX5200. De laatste update heb ik al geïnstalleerd.
Waar kan ik oudere drivers van mijn mobo vinden? Bij MSI staat het juiste type er niet tussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan