• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vastloper in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter janp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
hallo allemaal

Ik heb deze week een financieel verslag in Excel gemaakt en vanmorgen wilde ik er verder aan werken, dus Bestand >> openen >> het document openen. Het kwam op het scherm en liep toen vast. Het zandlopertje stond er en bleef maar staan. Niet meer aan de praat te krijgen. Ook niet met ctrl+alt+del. Daar stond dan weliswaar: “..…niet actief, maar ook met activeren aanklikken geen reactie. Ik kon in de taakbalk wel aanklikken en afsluiten. Dat duurde wel een hele tijd maar tenslotte sloot het programma dan toch af. Antispyware gedraaid. Extra virusscan gedaan. Niets gevonden. Computer opnieuw opgestart, weer hetzelfde resultaat. Systeemherstel ingeschakeld en naar een punt gegaan dat het programma nog wel werkte. Ook dat hielp niet. Toen op een andere schijf even Excel geïnstalleerd en toen via het nieuwe Excel het bestand geopend. En helaas met hetzelfde resultaat. Andere bestanden kan ik wel openen. In de veilige modus opgestart, helaas weer hetzelfde resultaat. (Tussendoor ook nog een keer schijfcontrole, schijfopruiming en defragmenteren gedaan)
Wie weet er nog iets te bedenken om het programma te kunnen openen (behalve alles opnieuw maken = tig formules).
Groetjes jan

misschien even als test het bestand copieren en hernoemen en dan opnieuw proberen te openen
je kan ook proberen even tijdelijk je virusscanner uit te schakelen en dan het bestand te openen
je weet nooit of het misschien helpt

re

hallo jheroen
bedankt voor je suggestie, heb het net uitgeprobeerd, maar helaas.
En het vreemde is dat ik het bestand eergister nog normaal kon openen.
waarschijnlijk zal ik toch alles opnieuw op moeten bouwen. Maar tijd genoeg, ben toch met pensioen!

visit also www.hurmac.nl

re

hallo pierre

bedankt voor je re
met de eerste optie: manueel lukt het me wel om in het bestand te komen en er ook in te werken, maar als ik het dan op wil slaan loop ik weer tegen het probleem aan. dus ik dacht ik copieer ieder werkblad en werk daar dan in verder, maar ook dan hetzelfde probleem. ik probeer in ieder geval eerst die andere opties van jou ook nog.
groetjes jan

visit also: www.hurmac.nl

hallo Pierre

Hier ben ik nog een keertje
ik heb via Word het bestand kunnen openen, de eerste pagina van Word naar een werkblad van Excel gekopieerd. Ik kon er in werken en ik kon het weer opslaan en openen. Alleen de formules zijn verdwenen, maar dat is niet zo heel erg, want die had ik gelukkig allemaal al opgeslagen. Dus die kan ik zo kopieren en op de juiste plaats plakken.
Ik ben al blij dat ik niet alles opnieuw hoef te doen.
(=fin. verslag + begroting van 2000 tot 2006).
nogmaals bedankt voor de hulp
groetjes jan

Ben blij dat het toch een beetje gelukt is?

Groetjes,

Pierre

Hallo Pierre,
Gelukkig wel, en ook een geluk dat ik de formules in Word had opgeslagen. Alleen weet ik nog steeds niet waarom twee van vijf bestanden wel compleet vastlopen en drie bestanden niet. Misschien een beetje wet van Murphy
Ik heb nu ongeveer een bestand weer hersteld (beetje extra nachtwerk)
Nochmaals heel hartelijk bedankt voor je hulp.

groetjes Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan