Vastloper met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Dag forumbezoekers en beheerders,

ik heb hier een laptop staan, die niet helemaal functioneerde zoals behoren. Ik heb hem toen opnieuw geinstalleerd met XP Home. Alles zou er goed uit moeten zien, maar hij loopt vast nadat ik voor een korte periode aan het computer ben.

Hij loopt gewoon geheel vast, en ik kan de muis niet meer bewegen. Het is een Hp laptop, die gemakkelijk xp aan zou kunnen.

Waarschijnlijk kan het vele oorzaken hebben. maar is er een manier om erachter te komen waaraan het ligt? En zijn er programma's of mogelijkheden om het op te lossen?

Ik hoor graag een reactie.
Bvd,
Jos

Ik kan hier al de drivers voor mijn laptop downloaden:

http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...esId=449877&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1098

Ik heb de nodige geinstalleerd. Natuurlijk niet allemaal. Nog steeds loopt hij vast.

Maar ik heb er weer nieuwe xp opgezet. Eerst kan en klaar gemaakt zonder op internet aan te sluiten. Toen sloot ik hem via lan-kabel aan, en liep hij na paar minuten vast.

Wat nu? Welke drivers moet ik persé gedownload en geinstalleerd hebben?

Bij die laptop horen recoveryschijven, waarom niet daarmee herinstalleren?

...Ik heb de nodige geinstalleerd. Natuurlijk niet allemaal.

...

Welke drivers moet ik persé gedownload en geinstalleerd hebben?

Is het niet een beetje vragen om problemen als je niet weet wat precies, dat je er wel vanuit gaat dat je de nodige hebt? In je hardwarelijst mogen geen gele uitroeptekens of rode kruizen aanwezig zijn, dan zou het goed moeten zijn.

Ik heb mijn hardwarelijst gecontroleerd, en er zijn geen rode kruisen of gele uitroeptekens te zien. Alle hardware is goed geinstalleerd.

Wat nu?

Zijn er foutmeldingen te vinden in het logboek?

menu start -> uitvoeren -> type eventvwr

en

menu start -> uitvoeren -> type msinfo32 -> onderdelen -> probleemapparatuur

Zijn er vermeldingen onder dat kopje.

Na intypen eventvwr en dan logboeken staan er vele meldingen onder 'Toepassing' en 'Systeem'. Vele stukjes 'informatie' en een paar keer 'waarschuwing'

Daarnaast staat er bij probleemapparatuur dat de stuurprogramma's van de netwerkcontroller niet geinstalleerd zijn. Hoe kan dit nu? Onder hardware staat hij gewoon geinstalleerd.

Wanneer ik mijn netwerkkabel erin heb gestoken en met Internet Explorer aan de slag ga, heb ik gemerkt dat hij in de logboeken de volgende fout weergeeft.

zie afbeelding

Ging fout in de vorige reactie.

Dat zal zo ook niet werken. Je verwijst naar iets op je eigen harddisk :D

Je moet het uploaden op internet, of als bijlage aan je post toevoegen. Scroll iets naar beneden als je je reactie typt, dan heb je nog een knop beheer bijlagen ;)

Hoi !

Klopt je systeemtijd/datum wel ???

Ga naar configuratiescherm - datum en tijd, laat daar je tijd synchroniseren !

Heb je wel internetverbinding ?

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan