vastloper na installatie Nis 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.

nullenaar

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2002
Hallo,

Ik help een aantal mensen bij kleine probleempjes met hun computer
Vorige week heb ik voor een kennis NIS 2006 gekocht (69 euro) en deze geinstalleerd.Bij de laatste keer opnieuw starten deed de pc niets meer
Ik hoor heel even de harde schijf ratelen en daarna niets meer
De pc is door deze kennis voor reparatie weggebracht.
Volgens de reparateur is de bootpartitie hersteld en hij heeft voor 65 euro MCafee erop gezet omdat Norton veel problemen gaf volgens hem
Voordat ik terug ga naar die man zou ik willen vragen of het mogelijk is dat een bootpartitie spontaan crasht als gevolg van installatie NIS 2006.
Hoe herstel je overigens een bootpartitie, kan ik dit zelf ook de volgende keer(spaart nog eens 75 euro uit)

Dank

Laatst bewerkt:
Ik weet dat er sommige virussen zich op de master boot record kunnen installeren waardoor windows niet meer opstart. Maar je kan dit volgens mij gewoon herstellen door een bootdisk en dan fdisk /mbr te typen.
Ik kan mij ergens voorstellen dat norton een beveilling heeft tegen virussen op de master boot record en dat er iets mis gegaan bij de installatie en hop windows start niet meer op.

Een goede raad vraag eerst eens op helpmij voor hulp voor je naar een pc hersteller gaat. Meschien was het door dit commando direct opgelost.

Ik zou persoonlijk niet zoveel geld in antivirus producten steken. installeer avg of avast laat soms eens een online scan lopen van bitdefender.
En als je toch een antivirus product wil kopen kies dan bitdefender of nod32.

Voordat Nis ook maar gaat installeren krijg je al een scan van de meest belangrijke onderdelen van Windows. Als je dit niet hebt overgeslagen lijkt het me zeker sterk dat er een bootvirus op zal hebben gezeten.

Wat de rest betreft. Je hebt Norton-haters en Norton-lovers.
Die reparateur was vast en zeker een hater en kon op die manier ook nog een McAfee verslijten.

Er is ook nog zoiets als toeval. Dat die pc nou net problemen kreeg.......Als ik jou was zou ik maar mooi zelf die NIS nemen. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan