Vastloper tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Psycho007

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Hallo mensen,

Ik heb net een nieuw systeem gebouwd bestaande uit :

Processor : Intel Core 2 Duo E8200, s775,3GHz,4x333MHz,6MB,BOX
Geheugen : OCZ 4 GB DDR2-800 Kit (OCZ2P8004GK, XTC Platinum)
Videokaart : Club 3D Radeon HD2600XT
Behuizing : MS-TECH LC-182 (Retail, Wit/Oranje)
Moederbord : MSI P35 Neo-F (Retail, Gb-LAN, Sound, ATX)

Na alles goed te hebben aangesloten en alle drivers(moederbord drivers en laatste ati drivers van de ati site) etc. geinstalleerd te hebben ben ik bezig geweest met het installeren van games.

Als ik wat minder zware spellen speel loopt alles heel soepel en kom ik geen problemen tegen.
Zodra ik wat zwaardere games (Assasins Creed of Pro evolution soccer 2008) wil spelen loopt alles lekker soepel tot na ongeveer 10 tot 15 minuten, want dan loopt het spel helemaal vast en krijg ik een popup van de ati software met VPU recovery gedoe en dan sluit het spel.

Ik ben hierna even wezen googelen voor dit soort problemen en ik had gelezen dat het ook aan de drivers\software kon liggen dus ik heb meteen alle ati software en drivers eruit gegooit en alleen de drivers geinstalleerd zonder de bijbehorende ati catalyst software.

Hierna ben ik weer gaan gamen, maar nu crasht m'n hele systeem. Hij staat helemaal vast en het enigste wat ik nog kan doen is dan op de reset knop drukken om opnieuw op te starten.

Mijn vraag is hier dan : Ligt het aan de hardware of aan de software ?
Aan de hardware kan het bijna niet liggen, omdat ik die nieuw heb aangeschaft. tog:o
Moet ik andere drivers installeren of moet ik terug met mijn videokaart om het te ruilen.

alvast bedankt voor jullie reacties:thumb:

Laatst bewerkt:
Nieuw is geen garantie voor "niet defect".
Het letterlijk plaatsen van de exacte foutmelding zou helpen bij het oplossen van deze questie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuw is geen garantie voor "niet defect".
Het letterlijk plaatsen van de exacte foutmelding zou helpen bij het oplossen van deze questie.

Ik krijg geen VPU recovery foutmelding meer nadat ik de catalyst software heb verwijderd maar nu loopt m'n hele systeem vast samen met het spel.

Laatst bewerkt:
sinds wanneer is de E8200 3GHz? dat is toch alleen de E8400 of je hebt hem zitten te overklokken:o

geeft wel geen antwoord op je vraag maar is wel raar:confused:

Dat had ik ook al gezien, maar niet op aangewezen.

Raar,

Verwijder ff je drivers op deze manier:
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=346442

Installeer vervolgens de nieuwe catalyst (8.3)
En kijk hier even:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=158316

Die hd2600xt is trouwens geen kaart om de nieuwste games meetespelen..

Ik ga het proberen:)

Ja ik weet dat het geen super kaart is, maar in de reviews die ik erover had gelezen stond wel dat de mensen crysis en cod4 etc. op medium settings aardig konden spelen.
En i kwas ook opzoek naar een low budget videokaart dus aan de hand van die reviews dacht ik dat deze videokaart geschikt was voor mij.

Maar ik weet nu wel dat ik wat meer geld wil besteden aan een videkaart:rolleyes:

:thumb:

sinds wanneer is de E8200 3GHz? dat is toch alleen de E8400 of je hebt hem zitten te overklokken:o

geeft wel geen antwoord op je vraag maar is wel raar:confused:

Op de site van Electronicagigant waar ik deze processor vandaan heb gehaald staat 3Ghz.
Nu weet ik ook wel dat dat niet klopt ik had even snel gekopieerd en geplakt.

Kijk maar : http://www.electronicagigant.nl/info.asp?id=3715

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan