Vastloper windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcok75

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2009
Goededag forumleden,
ik heb een probleem met windows 7. Het gebeurt vrij regelmatig dat mijn computer vastloopt. Spontaan opnieuw opstart, met soms alleen een zwart scherm. In het logboek van windows 7 gekeken en dit is de melding die er staat als mijn computer vastloopt:
Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Ide\IdePort0.
Ik heb een AMD athlon, 8gb geheugen, 750 gb HDD en NVIDEA GT120 videokaart. Alles draait onder win 7 64 bit.
Googlen leert mij dat dit iets met de hardware te maken heeft, maar het is mij niet echt duidelijk wat.
Wie kan mij helpen, want het begint nu vrij irritant te worden.

Alvast bedankt,

Remco

Het klinkt onlogisch maar ik zie net dat je 8GB er in heb ga eens terug naar 4GB of 3GB mischien dat je mobo er niet mee overweg kan, ook al klint het onlogisch, denk dat het wel werkt. ;)

vastloper windows 7

Ik heb nog niet de laatste chipset drivers gedownload. Bedoel je hiermee de BIOS drivers?
Ik heb de vraag ook neergelegd bij de leverancier van de computer, heb hem namelijk net terug van reparatie en een van de dingen die gedaan zijn is mijn bios ge-update. Als ik google op dit probleem kom ik meerdere oplossingen tegen (zelfs tot het vervangen van het sata kabeltje). Dus wat is nu het probleem? Drivers of kabels?
Ik wil liever niet terug gaan in geheugen, heb namelijk de 8 gb nodig voor videobewerking, dat is een van de reden dat ik deze pc gekocht heb met deze config. Volgens de geheugentest van windows draait alles (softwarematig dan) goed.

Remco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan