vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvandermeyde

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Hallo

ik heb al een maand of 5 een vastloper op mn computer. Ooit heb ik eens op dit forum om hulp gevraagt maar daar kwam nix uit. Ik probeer het nu nog eens, want nooit geschoten is altijd mis. De vorige keer zijn we zover gekomen dat we er achter kwamen dat het logboek aangaf dat de fout acpi de oorzaak was. Want telkens als de computer vast stond en ik keek in het logboek stond er 4 keer achter elkaar acpi. Ik heb al diverse malen gescand met Norton en Spybot maar dat hielp nix. Ik hoop dat jullie uitkomst bieden...:confused:

Kun je iets meer informatie over die foutmelding geven?

jah

AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0x70 te schrijven, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

0000: 00 00 00 00 04 00 52 00 ......R.
0008: 00 00 00 00 05 00 05 c0 .......À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

ja dat is zo, nadat ik het ook had gelezen, wat je nog kunt proberen, is je bios te resetten, je moet dan even het batterijtje wat op het moederbord zit, een aantal minuten eruit te halen, en er dan weer in doen!
succes!

zal ik nog wel doen...
maarre kan het ook aan een fout liggen van mijn computersamensteller. Want mijn computer is samengesteld...

Geplaatst door leonvandermeyde
zal ik nog wel doen...
maarre kan het ook aan een fout liggen van mijn computersamensteller. Want mijn computer is samengesteld...
de pc heeft het toch voor de fout ook goed gedaan?
ik zou het toch even proberen, het batterijtje, verder zou ik het ook niet weten.

Toen ik mn computer net had, had ik er geen problemen mee. Na 2 maanden gebeurde het dat mn computer regelmatig vast stond. Heb toen alles geformateerd en mn computer deed het gewoon weer goed. Twee maanden later stond ie weer regelmatig vast en heb ik me er maar bij neergelegd dat dat nou eenmaal zo is. Na 5 maanden (nu) heb ik het maar eens hier geprobeerd of het hier lukt, maar tot nu toe nog nix eigenlijk. Maar wel alvast bedankt voor de inspanningen hoor.;). Maar het probleem is nog niet opgelost misschien weet iemand anders nog iets...?

als de pc nog geen jaar oud is? zou ik zeker even de winkel raadplegen waar de pc vandaan komt, of heb je de pc zelf samengesteld?

jah een vriend van mn vader heeft het gedaan. Maar misschien moet ik hem er even bijhalen en hem confrenteren :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan