vastloper!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongsoft

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2003
Hallo, ik zit met een probleem, mijn pc loopt stevast na 5 a 6 minuten vast, en dan hoeft er geen programma te lopen.
Op het eerste gezicht loopt xp goed, maar kan niet echt oorzaak aanwijzen.
Het lampje van de harddisk blijft continu branden als hij vastloopt.
Komt dit vvan windows xp of moet ik het in de hardware zoeken en zo ja waar
voor diegene die zijn gedachte hierover wil laten gaan alvast bedankt voor de moeite.
A. de Waart

Om te beginnen kun je altijd even proberen een scandisk uit te voeren metchkdsk.exe(of chkntfs.exe).

Hopelijk kun je nog in Dos komen om dat commando in te geven. Lukt het je wel, geef dan een bevestiging op de vraag dat bij een volgende start van je pc scandisk moet worden uitgevoerd.

Misschien bevat je HD wel een aantal bad-sectors, scandisk probeer die dan te herstellen.

Volledige syntax van dat commando:

chkdsk /f

Dennis.

Je vergeet wel een heleboel informatie te verstrekken, zonder deze is het koffiedik kijken. Ik geef je een voorbeeld van de zaken die lezers erg graag willen weten :

is het een nieuw systeem en doet 'ie dit vanaf moment 0 ?

is het geen nieuw systeem en begon het zomaar spontaan ?

is het geen nieuw systeem en begon het nadat je wat veranderd had -> softwarematig en / of hardewarematig.......? .... en heel belangrijk, als het antwoord op de laatste vraag ja was, WAT is er veranderd ?

Wat bedoel je met vastlopen? Blijft je scherm gewoon stilstaan en kun je nergens meer op klikken? Of krijg je rare strepen over je beeld? Of valt je beeldscherm uit of wordt hij zwart.....?

alvast bedankt voor de reacties, maar ik begrijp dat ik iets te sumier ben geweest met de gegevens.
Het is een 2 jaar oude pc die samengesteld is door een hobbyist.
Atx moederbord, met 512 mb geheugen.2000 mghz processor pentium 4
Deze problemen zijn onlangs ontstaan zonder dat er veranderingen hebben plaatsgevonden zowel hard als softwarematig is er niets verandert.
ongeveer 2 weken geleden sloeg de pc vast, dwz zelfs alt/ctrl/del om taakbeheer open te krijgen lukte niet meer zodat spanning eraf halen de enige mogelijkheid was om weer in te herstarten.
sindsdien is het erg moeilijk om te werken met deze pc ant na herstart loopt hij opnieuw vast na ongeveer 5 minuten
als jullie nog meer gegevens nofig hebben dan hoor ik het wel
\
groeten a. de Waart

Hallo !
Probeer es je PC van binnen stofvrij te maken, vooral de ventilatoren en koelers van de processor en de videokaart.
Als je geen hard- cq software veranderingen hebt gedaan kan het een temperatuurprobleem zijn. Kijk es naar je temp. met bijv. Speedfan.
Harry.

Wat Harry hierboven zegt zou ik sowieso even doen. Probeer anders even in de veilige modus op te starten en kijk of de computer nog steeds vast loopt. Zo niet?Draai dan even een virusscanner. Of een pc-cleaner.

wrom zou hij dit niet mogen doen?? het is een feit dat een pc die vol stof zit, te warm krijgt waardoor hij nog kan vastlopen!!

Geplaatst door skelle
wrom zou hij dit niet mogen doen?? het is een feit dat een pc die vol stof zit, te warm krijgt waardoor hij nog kan vastlopen!!
Ja.. dus.. dat ontken ik toch ook niet:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan