vastlopers bij de vleet door Automatische opmaak??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
in een Word document (2003), krijg ik continu vastlopers. Dat komt doordat, als ik iets bijvoorbeeld vet wil maken, meteen ALLES vet wordt gemaakt. Onder Extra>>AutoCorrectie-opties>>Tabbladen Automatische opmaak tijdens typen en het andere tabblad voor Automatische opmaak, heb ik alles uitgevinkt wat te maken kan hebben met het automatisch opmaken, maar het blijft gebeuren. Dan controleer ik, maar de vinkjes zijn nog steeds weg. Wat kan hier aan de hand zijn. Ik maak de tekst in tekstvakken, maar voorheen was dat geen probleem.
:shocked:

Aanvulling: ik kopieer tekst uit een ander document en plak het in dit document in tekstvakken, net als altijd.... maar deze actie overkomt me ook in de delen die ik zelf heb geschreven.

Laatst bewerkt:
Ik herken het probleem niet, maar kijk eens bij extra - opties - bewerken. Daar staat een v bij opmaak bijhouden. Veroorzaakt deze het probleem?

Groet,

helaas

Wat zonde! ik was al zo blij dat er iemand had gereageerd. Echt jammer dat dit het niet is want dat vinkje stond er inderdaad nog. Ik zal nog even kijken of het een idee is om de pc opnieuw te starten.

Het is een heel erg vervelend probleem, hierdoor ben ik uren bezig en het is een spoedklus, dus die uren heb ik niet.

We blijven proberen en hoe dan ook, ik laat het weten als het werkt. Bedankt voor je reactie.

malicka,

ik herken het probleem wel, maar ik weet de oorzaak niet. als je de opmaak verandert en het hele document verandert, moet je ctrl-z doen en de opmaak opnieuw doen, dan lukt het wel. er is hier op dit forum als eens een gelijkaardige vraag gesteld. ik heb echter nog geen tijd gehad/gemaakt om uit te zoeken wat de ookzaak is.
misschien staan het in deze vroegere vraag.

steven

oplossen maar niet oorzaak wegnemen

Kijk, inderdaad. Ik heb ook een oplossing. Als ik alles vet heb, dan klik ik in een deel dat niet vet moet zijn, daar gebruik ik Ctrl+Z en dan is alles weer terug bij het oude, maar niet echt alles, de tekstkleur die in een eerder stadium al rood was gemaakt en opgeslagen, is dan zwart geworden. Het is werkelijk niet te geloven en net als jij heb ik te weinig tijd om er volledig in te duiken. Wel fijn, die herkenning. Ik ben nu aan het testen wanneer het wel gebeurt en wanneer niet.

yep

ja psies en het aanpakken van de oorzaak is zoveel prettiger dan het dweilen met open kraan. Succes! (voor ons)

Via mail ontvangen:

in de engelse versie van office 2003 is dit: ga naar format =>styles and formating => kies een opmaakprofiel en kies de eigenschappen => vink het winkje af van automatic update.

In alle vorige versies en volgende versies is dit hetzelfde.
Vele groeten!

Joris

[offtopic] Joris heeft het te druk om zich hier aan te melden, maar wilde wel even een antwoord aanreiken, waarvoor dank :)[/offtopic]

gedaan

Hallo Joris,

mijn hartelijke dankt! Na het één en ander te hebben getest kan ik je vertellen dat dit het juiste antwoord is geweest in mijn situatie. Echt fijn. Gek genoeg vond ik deze optie alleen aangevinkt bij de Standaard, maar misschien betekent dit dat je elke wijziging, gaat toepassen op alles dat viel onder Standaard (en dat was ook ALLES).

Bedankt, nogmaals.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan